BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Helt klart min längsta graviditet Ever! Alla de andra kom ju 38+1-5
Har fått mer känningar igen, men håller sig på 8 minuter emellan, gör inte direkt ont men känner att det är mer tryck i dem.
Kattungen här hemma är för söt, hon busar med alla å sover gärna på folk, men när jag sätter mig o har rejäla känningar försvinner buset så ska hon ligga högst upp på toppen av magen som en liten sjal.
Hon vet nog mer än vi tror. Hade en tik när jag väntade sonen, hon va världens lugnaste men den kvällen hon inte ville ut å gå utan försökte släpa hem mig så gick vattnet 30 minuter efter kisspromenaden. Hon måste tyckt matte va dum i huvudet som inte höll sig i lyan när hon skulle valpa ;)
Hoppas ni andra som är kvar får föda snart, jag har gett upp och räknar ner till igångsättning! Nån som har koll på hur mycket bebis kan lägga på sig på slutet? Oroar mig inte för ett för stort barn men de andra vägde ju 4.4 kg på bf+1 och bf+3 :P
Imorgon är det dags för sista besöket på mvc och då bokas också tid för igångsättning som borde bli 8/9/10 aug. Ska även till Östra sjukhuset för att förhoppningsvis delta i en studie om igångsättning i vecka 41+, har jag tur så blir jag isåfall igångsatt innan helgen ändå. Sista hoppet! ;)
Hoppas ni andra som är kvar får föda snart, jag har gett upp och räknar ner till igångsättning! Nån som har koll på hur mycket bebis kan lägga på sig på slutet? Oroar mig inte för ett för stort barn men de andra vägde ju 4.4 kg på bf+1 och bf+3 :P
Imorgon är det dags för sista besöket på mvc och då bokas också tid för igångsättning som borde bli 8/9/10 aug. Ska även till Östra sjukhuset för att förhoppningsvis delta i en studie om igångsättning i vecka 41+, har jag tur så blir jag isåfall igångsatt innan helgen ändå. Sista hoppet! ;)
Läkaren sa till mig 200-250 g i veckan när jag frågade samma sak. Jag ska ringa förlossningen på lördag/söndag om det inte har startat för att få en tid för igångsättning.
Håller tummarna att det startar för oss alla snart.. skit drygt det här!!! Men nu är det inte sååå länge kvar. Håller tummarna att du får den tidiga igångsättningen.. blir det innnan fredag denna vecka?
Tusen tack!! Känns så jäkla bra. Bruttan är nu 9år och får behålla sin dag för sig själv. Imorgon åker jag och mannen till tullinge för att hämta ett gevär han köpt.. Blir lite variation ifrån soffan.. Men hoppas så klart på bebis!! Drygt att gå över.. Man börjar känna sig deprimerad.
Mys för dig med bebis! Hoppas allt går bra med amning /viktökning osv med lilla killen.. Förstår att tiden går fort när bebis väl är ute :)
Ja precis blir antingen imorgon eller på fredag isåfall. Är i vecka 41+0 idag. Oddsen att det startar själv nu känns så små, men så känns det nog för alla! Har inga känningar alls förutom att jag mår lika dåligt tjoho!
Håller tummarna för oss :) skulle dock kännas lite piss när jag tackade nej till igångsättning för en vecka sen och sedan får en endå.. men men då har jag ialf gett det en chans att starta naturligt.
Ett gevär? Jägare ? Både min mamma å morbror har pistol och gevär... har inte hört att dom har vart ut nåt på länge ... kanske nåt man vill börja med själv... men har inte plats för vapenskåp i lgh ...hade en tanke att skaffa ett brandsäkert skåp för foton och annat man är rädd om. Ska man ha försäkring och brandvarnare så borde man gardera sig på alla sätt... men bara funderingar som man inte kommer till verket med :)
41+1 idag! Verkar inte som plutten har några planer på att komma spontant, vore ju ironiskt att han kommer inatt nu när jag gett upp och är inställd på att ringa in å bli igångsatt. Men naturlig start är ju alltid det bästa, fast jag lär ju inte vara mindre öppen nu än förra veckan iaf så håller tummarna för att eventuell igångsättning går smidigt :)