• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-31 16:43:24 följande:

Här tittade en liten dotter ut vid 11-tiden. Efter en vecka med förvärkar och lossnande slempropp satte det ordentlig fart imorse och hon var född efter 4 h. Fick ringa hem mannen från jobbet och han Hanna ta hemma en halvtimme innan hon föddes . Tur vi hade planerat en hemfödsel för vi hade aldrig hunnit in i tid. Nu tar vi det lugnt, ammar och gosar.

På håret en julibebis iaf, .

Stort grattis till dottern!! Hur ser barnaskaran ut nu? För det här var väll ditt 6barn? 3 av varje? :)

Wow va skönt att det gick fort!! Hoppas jag får något liknande.. vill dock hinna in till förlossningen. Njut av massa bebis gos nu!
  • Bimbim79

Här tittade en liten dotter ut vid 11-tiden. Efter en vecka med förvärkar och lossnande slempropp satte det ordentlig fart imorse och hon var född efter 4 h. Fick ringa hem mannen från jobbet och han Hanna ta hemma en halvtimme innan hon föddes . Tur vi hade planerat en hemfödsel för vi hade aldrig hunnit in i tid. Nu tar vi det lugnt, ammar och gosar.

Grattis! Häftigt med hemförlossning, själv vill jag hinna in men är imponerad av er som vågar stanna hemma :)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 15:20:55 följande:
    Men det är ju helt klart på gång nu.. det rosa kommer ju för att du öppnar dig mer.. bra att du försöker vila så du orkar.. seg start men snart så säger det poff så går allt super snabbt!! Lycka till nu
    Är rädd för det där poff supersnabbt, vill gärna hinna in till förlossningen. Men det löser väl sig :) vaggar runt i trädgården å äter isglass :) fått dille på calioppo Cola. Jag som skytt allt sött som pesten sista veckorna ;)
  • basio

Stort grattis!! Skönt att allt gick bra!
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 17:17:14 följande:

Stort grattis till dottern!! Hur ser barnaskaran ut nu? För det här var väll ditt 6barn? 3 av varje? :)

Wow va skönt att det gick fort!! Hoppas jag får något liknande.. vill dock hinna in till förlossningen. Njut av massa bebis gos nu!

Tack! Ja, 6:e barnet, 3 pojkar och 3 flickor nu . Jag var iof inställd på en pojke så nu funderar vi över namn för fullt.

Ja, hoppas på lagom snabbt för dig också. Intensivt, men skönt att det inte tog evigheter.
  • Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 17:28:33 följande:

Är rädd för det där poff supersnabbt, vill gärna hinna in till förlossningen. Men det löser väl sig :) vaggar runt i trädgården å äter isglass :) fått dille på calioppo Cola. Jag som skytt allt sött som pesten sista veckorna ;)

Ja, risken finns ju för oss som fött flera barn innan. Min förstfödde tog 40 h på sig, den här bara 1/10, vem kunde ana det?

Jag har bara gillat salt hela graviditeten utom sista veckan då jag blev jätteförtjust i torkade plommon och aprikoser.
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-07-31 17:51:45 följande:

Grattis!

Åh suck det blir nog en augustibebis ändå. Vill bara få det gjort haha

Samma här :) snart så har vi dom små.
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 17:28:33 följande:

Åå calippo cola låter gott! Har du nära in till förlossningen? Själv har jag ca 15 min så är inte så jätte nervös över att inte hinna in. Barnmorskan har dock sagt att jag bör åka snabbt in när jag känner att det är på gång eftersom förra barnets förlossning gick jätte snabbt. Det löser sig :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny