• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-30 19:55:19 följande:
    Åååh jag som blev överlycklig och verkligen trodde att nu borde det väll starta.. men du är ju levande bevis på att man kan gå såhär i x antal dag.. men det positiva är att vi förhoppningsvis får snabb förlossning.. vi har ju endå öppnat oss 3-4 cm.. alltid något :)
    Haha ja förarbetet är ju liksom gjort ;) vet jag gick öppen 4 cm med yngsta tösen ca en vecka. Åkte in å de gjorde en svepning, ingen smärta alls, hade kalas hemma, sen drog det ju klart igång vid 21, va öppen 6 när jag kom in med Eda är hon född 01.30. 2 kryst så vart hon ute, inte en spricka. Förhoppningsvis föder jag lite stiligare denna gången, låg på rygg o skulle upp (vill inte föda på rygg) men hon gled ut när jag stod på fötter och händer, typ i brygga ;) tur vi va i sängen!
    Har inget hänt till 3:e skulle jag ringa å få en tid den 4:e för kontroll vet inte om de sätter igång då men det vore ju skönt så jag slipper gå över nästa helg med! Men känns ju som 100 år dit!
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-30 21:16:20 följande:

Haha ja förarbetet är ju liksom gjort ;) vet jag gick öppen 4 cm med yngsta tösen ca en vecka. Åkte in å de gjorde en svepning, ingen smärta alls, hade kalas hemma, sen drog det ju klart igång vid 21, va öppen 6 när jag kom in med Eda är hon född 01.30. 2 kryst så vart hon ute, inte en spricka. Förhoppningsvis föder jag lite stiligare denna gången, låg på rygg o skulle upp (vill inte föda på rygg) men hon gled ut när jag stod på fötter och händer, typ i brygga ;) tur vi va i sängen!

Har inget hänt till 3:e skulle jag ringa å få en tid den 4:e för kontroll vet inte om de sätter igång då men det vore ju skönt så jag slipper gå över nästa helg med! Men känns ju som 100 år dit!

Oj vilken förlossning :) skönt att ha ett datum ialf men hoppas det startar innnan.. gärna inatt :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-30 17:38:03 följande:

Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu

Vad härligt.... heja nu! .....hoppas du får en juli bebis :)
  • Bimbim79

Vaknade av värkar, har inte börjat klocka än, är ju så trött på dessa falsklarm. Men de gör rejält ont när de kommer. Ska avvakta 10 minuter, har tagit 2 alvedon, vågar inte gå in i duschen om det inte lugnar sig utan att väcka maken. Kan det få vara min tur nu?
    Ljust rosa på pappret när jag var på toa, och emellan känns ingenting!

• Leeandra
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 06:16:51 följande:

Vaknade av värkar, har inte börjat klocka än, är ju så trött på dessa falsklarm. Men de gör rejält ont när de kommer. Ska avvakta 10 minuter, har tagit 2 alvedon, vågar inte gå in i duschen om det inte lugnar sig utan att väcka maken. Kan det få vara min tur nu?

Håller tummarna för att det är på gång på riktigt!
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-31 06:16:51 följande:

Jaaaaa äntligen!!!!! Jag håller tummarna. Kämpa på!! Snart är bebis här. Ska blir roligt att läsa din förlossnings berättelse sen. Lycka till nu!

Själv vaknade man upp ur törnrosa sömnen :/ blev augusti bebis här ,:) den får stanna inne imorgon sen kan den mer än gärna komma :)
  • Bimbim79

Passar på att vila, är ganska långt emellan men magen jobbar på, alvedonen tog udden av det värsta, men ska försöka vila, ta ett varmt bad o strosa runt så länge det går hemma. Öppnades fortare i badet med sonen så får ta dagen som den kommer. Kan ju ta en stund detta :)

• Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-30 22:39:35 följande:

Vad härligt.... heja nu! .....hoppas du får en juli bebis :)

Tack! Nja tror nog på augusti bebis.. han trivs där inne.. imorgon fyller dottern år så då får han gärna stanna inne. Men sen så :)
  • FannyFelicia

Vet inte hur man gör för att svara på vissa inlägg men bimbim heja vad spännande!

Idag vaknade jag också av spänd nedre del av magen. Och lite bakåt ryggen. Har ju noll erfarenhet av hur det känns när det "kör igång". Hade så svaga värkar när jag sattes igång och de smärtsamma kom ett par tre timmar efter de tagit vatten och satt dropp.

Men det är väldigt distinkt "smärta". Klockat sen fyrtiofem min och de kommer var 4-8 min ca 30-40sek.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny