• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-01 17:39:29 följande:
    Då var det bara vi två kvar i tråden.. eller? Här är det helt dött.. manen tror att bebis kommer den 4... Just nu börjar jag ångra att jag inte tog min igångsättningstid jag fått :/ då hade bebis varit en vecka nu.. men men.. det bästa är ju naturligt..

Hur går det för dig?
    Fortsätter likadant, lite rosa flytningar då å då efter jag haft värkar nån period, har mycket sammandragningar och värkar men gör inte ont längre? Risken är ju man vant sig å så blir det akut fullt öppen super snabb förlossning? Har inte bebis kommit t 3:e skulle jag ringa för bedömning o tid den 4:e så nu är det ju inte mycket kvar oavsett! Men bland de sista i tråden hade jag ju inte tänkt mig ;)
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-01 21:07:19 följande:

Fortsätter likadant, lite rosa flytningar då å då efter jag haft värkar nån period, har mycket sammandragningar och värkar men gör inte ont längre? Risken är ju man vant sig å så blir det akut fullt öppen super snabb förlossning? Har inte bebis kommit t 3:e skulle jag ringa för bedömning o tid den 4:e så nu är det ju inte mycket kvar oavsett! Men bland de sista i tråden hade jag ju inte tänkt mig ;)

Så drygt... Här är det samma.. mina har inte alls samma tryck i sig som igår.. inte alls samma smärta.. jag blir tokig på detta!!! Ska det aldrig starta?! Kanske i natt :) kan ju hoppas ialf
  • Bimbim79

Har samma tryck nedåt, magen blir ... Ännu hårdare trodde inte ens det va möjligt, känner ju av värk känslan men ingen smärta alls. Suck! Känns som det blir långdraget för oss ;)

• Lady K

Jag är också kvar! Inga direkta tecken på att den lille herrn därinne vill kika ut. Mycket sammandragningar och lite förvärkar på kvällarna, men så har det varit typ sista två veckorna...Försöker sysselsätta mig och vila omlott om dagarna så gott det går. Idag blev det en omgång bangolf och häromdagen lufsade jag ut i skogen och plockade svamp...haha. Men den som väntar på något gott...Vi får peppa varandra vi som är kvar!

• Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-08-01 23:40:36 följande:

Jag är också kvar! Inga direkta tecken på att den lille herrn därinne vill kika ut. Mycket sammandragningar och lite förvärkar på kvällarna, men så har det varit typ sista två veckorna...Försöker sysselsätta mig och vila omlott om dagarna så gott det går. Idag blev det en omgång bangolf och häromdagen lufsade jag ut i skogen och plockade svamp...haha. Men den som väntar på något gott...Vi får peppa varandra vi som är kvar!

Bra gjort! Själv rör jag mig från soffan/sängen/hängmattan.. Ischias är lite bättre men haltar och får fortfarande väldigt ont när jag går. Vill bara att akuten ska starta nu!!! Börjar ångra att jag tackade nej till min igångsättning som jag hade.. Ska sova nu och hoppas jag vaknar med smärta
    Bimbim79 skrev 2017-08-01 22:36:18 följande:

Har samma tryck nedåt, magen blir ... Ännu hårdare trodde inte ens det va möjligt, känner ju av värk känslan men ingen smärta alls. Suck! Känns som det blir långdraget för oss ;)

Jas jag tror det.. Varför startar det inte!!!?? Föds bebis inte imorgon så är detta min längsta graviditet
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-01 23:51:01 följande:

Bra gjort! Själv rör jag mig från soffan/sängen/hängmattan.. Ischias är lite bättre men haltar och får fortfarande väldigt ont när jag går. Vill bara att akuten ska starta nu!!! Börjar ångra att jag tackade nej till min igångsättning som jag hade.. Ska sova nu och hoppas jag vaknar med smärtaJas jag tror det.. Varför startar det inte!!!?? Föds bebis inte imorgon så är detta min längsta graviditet

Grattis att du klarade förbi 1 augusti :) hoppas familjen hade en toppen födelsedag!
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-08-01 23:58:15 följande:

Grattis att du klarade förbi 1 augusti :) hoppas familjen hade en toppen födelsedag!

Tusen tack!! Känns så jäkla bra. Bruttan är nu 9år och får behålla sin dag för sig själv. Imorgon åker jag och mannen till tullinge för att hämta ett gevär han köpt.. Blir lite variation ifrån soffan.. Men hoppas så klart på bebis!! Drygt att gå över.. Man börjar känna sig deprimerad.

Mys för dig med bebis! Hoppas allt går bra med amning /viktökning osv med lilla killen.. Förstår att tiden går fort när bebis väl är ute :)
  • Bimbim79

Helt klart min längsta graviditet Ever! Alla de andra kom ju 38+1-5
    Har fått mer känningar igen, men håller sig på 8 minuter emellan, gör inte direkt ont men känner att det är mer tryck i dem.
    Kattungen här hemma är för söt, hon busar med alla å sover gärna på folk, men när jag sätter mig o har rejäla känningar försvinner buset så ska hon ligga högst upp på toppen av magen som en liten sjal.
    Hon vet nog mer än vi tror. Hade en tik när jag väntade sonen, hon va världens lugnaste men den kvällen hon inte ville ut å gå utan försökte släpa hem mig så gick vattnet 30 minuter efter kisspromenaden. Hon måste tyckt matte va dum i huvudet som inte höll sig i lyan när hon skulle valpa ;)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny