• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-31 17:49:24 följande:

Tack! Ja, 6:e barnet, 3 pojkar och 3 flickor nu . Jag var iof inställd på en pojke så nu funderar vi över namn för fullt.

Ja, hoppas på lagom snabbt för dig också. Intensivt, men skönt att det inte tog evigheter.

Åååh helt perfekt ju :) tänk att känslan kan ha så fel.. jag trodde bebisen i min mage var en flicka.. var 100% säker men sen vid UL så var det en pojke. Skönt att allt gått bta och att det är över..
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 19:06:04 följande:
    Åå calippo cola låter gott! Har du nära in till förlossningen? Själv har jag ca 15 min så är inte så jätte nervös över att inte hinna in. Barnmorskan har dock sagt att jag bör åka snabbt in när jag känner att det är på gång eftersom förra barnets förlossning gick jätte snabbt. Det löser sig :)
    Nja ca 30 minuter in tar det. Första tog 32 timmar andra ca 5 så visst finns viss risk. (Vaginala då, första barnet akut snitt) men 9 år sedan sista så lever på att jag är " ny igen" ;)
  • Vet hur det känns

Jag börjar undra om det är något på gång här.. har regelbundna värkar.. känns som mensvärk i smärta.. tryck neråt.. dom varar i ca 30-40 sek kommer ca 10-15 min imellan.. haft så ett tag nu.. spännande att se vad som händer. Typiskt att det blir idag.. dottern fyller år imorgon. Men men det kanske lägger av snart :)

• FannyFelicia

Åh vad härligt att höra. Kommer rassla in massa augustibebbar.

Har haft värkar hela dagen. När vi varit ute och gått kommer de med 3 min mellanrum men är en halv minut bara.

Hemma och slappar runt dryga minuten långa mer intensiva men mycket mer göra.

Tog just två Alvedon och ska försöka sova. Så lustig känsla när de klingar av. Allt är som vanligt och sen översköljs jag av smärta. Tycker det är så häftigt att känna och så glad kroppen kommer igång den här ggn av sig själv . Låter väl knäppt men längtar efter värkarna. Haha.

Påminn.mig gärna om det när det tilltar haha

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 21:48:00 följande:

Jag börjar undra om det är något på gång här.. har regelbundna värkar.. känns som mensvärk i smärta.. tryck neråt.. dom varar i ca 30-40 sek kommer ca 10-15 min imellan.. haft så ett tag nu.. spännande att se vad som händer. Typiskt att det blir idag.. dottern fyller år imorgon. Men men det kanske lägger av snart :)

Sådär hade jag oxå men tror bara kroppen tränade lite extra mot slutet :) ....hoppas det händer nåt i augusti iaf för dig :D och att det går bättre än för mig .....lycka till!

Sen kan vi prata trevligheter och oroligheter runt våra bebisar :)
  • Summerchild

Mindre än 1 timme kvar om ni ska ha juli bebis.... lycka till! Lr knip om ni vill ha augusti bebis :)

Grattis Leeandra till din lilla mys ! :)

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-31 21:48:00 följande:

Vi går visst med samma du å jag! :) måste ju vara på gång för oss båda nu tycker jag! Har grillat ätit, tagit ett bad, men det fortsätter likadant oavsett om jag rör mig eller är still.
  • Vet hur det känns

Vilket skit.. låg med värkar fram till 02:30-03:00 vilket skit!! Allt har dött... Inte ens en enda liten värk.. går och lägger mig o sover nu.. vaknar väll upp som törnrosa imorgon.

Hoppas det går bättre för dig bimbim79

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-01 03:26:47 följande:

Vilket skit.. låg med värkar fram till 02:30-03:00 vilket skit!! Allt har dött... Inte ens en enda liten värk.. går och lägger mig o sover nu.. vaknar väll upp som törnrosa imorgon.

Hoppas det går bättre för dig bimbim79

Nä samma visa här, molar och kommer en å annan värk men har vant mig! Tyvärr håller sovrummet 100 grader så går ju inte sova ändå! Fortsatt slemmiga blodiga flytningar, allt är ömt o obekvämt! Igenomtäppt så får väl sitta i en fåtölj inatt ;)
  • FannyFelicia

Långsamt framåt.

Fått rum, haft värkar ett dygn och öppen 4-5 cm.

Hade hoppats på mer men nu ska de ta hål på hinnorna snart. Är ju i v 41+5 så liksom inget att vänta på tyckte de och jag håller med. ????

Skönt med en plan. Känner annars att det hade varit lika bra vara hemma ochvta värkar men jobbigt om det blir en till natt som avbryter sömnen var 7-8 minut...

Hålet tummarna det kommer igång för er nu!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny