• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Corn
    Liljekonvalj skrev 2016-12-20 14:09:38 följande:
    Ja, men om hon landar i beslutet att det bästa för henne själv och för barnet är adoption så är väl det ett beslut att föredra framför en abort hon egentligen inte vill göra?

Om man vid behålla sitt barn så finns det alla möjligheter till det och det finns stöd, även fast det verkar jobbigt just nu. Att vara mamma är aldrig lätt och barn kommer mycket sällan i en "perfekt tid". Men ibland

bland ser man mer motgångar än annars. Men det finns alltid en väg framåt. Det låter klyschigt men alla som levt lite vet att det är så.

Som någon annan sa i denna träden: ingen ångrar det barn man valt att föda, men allt för många ångrar den abort man gjort.
    Fast det finns dom som faktiskt ångrar sina födda barn..
  • smulpaj01
    Liljekonvalj skrev 2016-12-20 14:09:38 följande:
    Ja, men om hon landar i beslutet att det bästa för henne själv och för barnet är adoption så är väl det ett beslut att föredra framför en abort hon egentligen inte vill göra?

Om man vid behålla sitt barn så finns det alla möjligheter till det och det finns stöd, även fast det verkar jobbigt just nu. Att vara mamma är aldrig lätt och barn kommer mycket sällan i en "perfekt tid". Men ibland

bland ser man mer motgångar än annars. Men det finns alltid en väg framåt. Det låter klyschigt men alla som levt lite vet att det är så.

Som någon annan sa i denna träden: ingen ångrar det barn man valt att föda, men allt för många ångrar den abort man gjort.
    Det var jag som skrev det
  • neverpreggo
    smulpaj01 skrev 2016-12-20 13:56:28 följande:
    Ts vill ju också behålla sitt barn så det är exakt samma situation!!

Men nej, alla situationer och människor är olika. Din vän blev även barnlös. Det finns folk som klarar av att adoptera bort sina barn.

Nu skulle jag dock inte välja det som TS då hon egentligen verkligen vill ha barnet.

• neverpreggo
    Corn skrev 2016-12-20 13:49:46 följande:
    Men vad är det som ska diskuteras då? Att jag gör en abort i v 14 som jag inte vill göra, för att hela livet skiter sig annars? Detta vet jag redan så bara sätt igång aborten, känner jag. Låt mig ha det gjort. Jag mår illa, har foglossning, ensam med vild ettåring. Ska jag inte behålla detta barn så...
    Men vad har du för stöd nu som försvinner, rent praktiskt?
  • werwr

Varför vill du ha barn med en missbrukare? Vad tror du det barnet har för framtid? Vad har du att erbjuda ett barn?

• Corn
    werwr skrev 2016-12-20 15:11:36 följande:

Varför vill du ha barn med en missbrukare? Vad tror du det barnet har för framtid? Vad har du att erbjuda ett barn?

Jag har REDAN ett barn med honom. Varför hänger hela mitt barns framtid på PAPPAN? Jag då? Jag tar ensam hand om henne - han har inte vårdnad och han träffar henne inte längre.

Ja jag ska väl söka jobb så fort hon fått en plats på förskola. Sen förhoppningsvis JOBBA?
  • Corn
    neverpreggo skrev 2016-12-20 14:19:46 följande:
    Men vad har du för stöd nu som försvinner, rent praktiskt?
    Jag har inget stöd. Jag hade min mamma i närheten, hon har flyttat ganska nyss. Och vill inte att jag behåller detta.
  • Anonym (H)

Du kommer få föda fram fostret, det används inga andra metoder så sent i graviditeten.

• Corn
    Anonym (H) skrev 2016-12-20 15:41:08 följande:

Du kommer få föda fram fostret, det används inga andra metoder så sent i graviditeten.

Har förstått det...
  • Anonym (H)
    Corn skrev 2016-12-20 15:47:24 följande:
    Har förstått det...
    Lider med dig och hoppas du får rätsida på allt.
    Jag tror inte din mamma kommer stöta bort dig när hon väl får se det nya lilla livet.
    Flytta från orten där pappan lever, bryt all kontakt.

Känner du att du inte klarar att föda fram ett (förhoppningsvis) dött foster så gör det inte. Det kan knäcka dig totalt om du innerst inne inte vill det.
Svar på tråden Abort i v 14