Abort i v 14
Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.
Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.
Råder INTE till detta. Min väninna födde barn som ung (jag och pappan var med på förlossningen). Hon blev "tvingad" av sina föräldrar att adoptera bort barnet och hon har ångrat det beslutet VARJE DAG sedan dess.
Hon firar sonens födelsedag varje år och kunde inte få fler barn sedan dess.
Fortfarande kan hon titta på män i sonens ålder och undra om det är han. I början var det nästan sjukligt.
Nej, jag tror abort är ett lättare beslut att leva med. Min väninna kommer ALDRIG bli hel mentalt igen, detta var 25 år sedan!
Tack. Hur gpr adoptioner till inom Sverige? Jag tänker bara på fosterhem och barn som slussas hit och dit....
Tack.. jag trodde inte att adoption inom Sverige existerade faktiskt.. förutom styvföräldrar som adopterar barn t.ex.
Det låter fint. Jag ska ta med det i tanken... om jag skulle kunna gå igenom det. Lämna ifrån mig barnet. Jag skriver till dig i sådana fall. Just nu lutar det åt abort. Tyvärr.
Mina föräldrar har varit kontaktfamilj väldigt länge. Det är en pojke som idag är 18 år. Han säger mamma och pappa till mina föräldrar och jag ser honom som min bror. Han har hela tiden bott med sin mamma, men på vissa helger och lov har han varit hos oss. Mina föräldrar och hans mamma har en jätte fin relation.
Hans mamma fick två barn till, men alla är med olika pappor. Hon har också brottats med att inte ha något stöd, vara desperat och känna att det inte finns någon utväg. Men hon har lyckats.
Så om adoption inte är ett alternativ för dig så finns det hjälp och stöd att få! Du är inte ensam trots att det verkar mörkt! Det finns stöd och hjälp och så många fina människor som vill ställa upp!
Ts vill ju också behålla sitt barn så det är exakt samma situation!!
Önskar bara att jag slapp sitta här just nu. Vill spola tillbaks tiden.