Abort i v 14
Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.
Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.
Jag tycker du ska behålla barnet MEN bryta helt med "pappan.
Du har ALDRIG träffat honom nykter och därav inte din dotter heller!!
Har man missbrukat över 20 år så tar det ÅR innan han blir nykter efter att helt slutat med droger/alkohol!
Har själv gjort en sen abort där jag födde fram. Kände ingen smärta alls eftersom jag var så groggy i huvudet, kommer knappt ihåg vad som hände och somnade direkt efteråt.
Det är 20 år sedan och jag tänker aldrig på det.
Lycka till oavsett hur du gör!
De va ganska konstigt att du skapade denna tråd och skriver att du ska ta bort barnet som du inte vill. Om du inte vill tabort barnet så ta inte bort de. De är ju ett val du gör och tar ansvar över, ingen står väl med en pistol mot ditt huvud och tvingar dit till abort.
De va ganska konstigt att du skapade denna tråd och skriver att du ska ta bort barnet som du inte vill. Om du inte vill tabort barnet så ta inte bort de. De är ju ett val du gör och tar ansvar över, ingen står väl med en pistol mot ditt huvud och tvingar dit till abort.
För att jag redan är ensamstående, 20år och pappan har sagt BYE BYE FUCKER...................
Jag har förstått att du står i en väldigt jobbig situation. Har själv gjort abort mot min vilja och sörjde väldigt mycket. Jag var ung och hade inne möjlighet att försörja det lilla barnet.
Skrapades och det var det bästa just då.
Du kanske kan punkta upp fördelar och nackdelar. Skriva upp vad du faktiskt kan ge detta barn OCH ditt barn som redan existerar. Du skrev att detta var den enda chansen till ett helsyskon.
Jo men är det de bästa man kan ge ett barn?
Du vet nog själv svaret Ts.
Ta hjälp av en kurator och tänk på ditt barn som redan finns i livet i första hand.
Du måste kunna ge er båda ett bra liv.
Kommer SU kunna ge det ofödda barnet den trygghet?
Sluta lyssna på vad människor bakom en skärm tycker och tänker. Det enda de gör är att överföra sina egna handlingar i en liknande sits eller helt ärligt vad de tror de skulle göra. Tro mig, skulle de hamna i samma sits så skulle valet inte vara lika jävla enkelt!
För 10 år sen blev jag gravid efter en blöt kväll. Inga som helst minnen av killen. ALLA var på mig ang göra abort och radade upp precis allt negativt som bara gick att spy fram. Jag var väldigt osäker och började överväga abort. Men sen började jag kolla runt. Hur andra i liknande situationer gjort. Många valde ändå att välja barnet. Så jag tog beslutet att behålla pyret i magen. Hade inget stöd och ett barn sen innan. Men jag klarade det. Och klarar det fortfarande! Fördomarna och skitsnacket om barnet kommer från vuxna, inte barn runtomkring. Mao så är det alla de präktiga föräldrarna och andra vuxna som kan och får barn att må skit!
Och väljer du nu barnet så har du jobb framför dig. Dels att få ihop vardagen men även en kamp ang pappan. Barnen ska alltid gå i första hand och det går att bryta från destruktiva människor, även en pappa som i detta fallet.
Kram