• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-09 21:47:30 följande:

Nu har jag tagit första sprutorna! Känns spännande och livsfarligt på samma gång men nu kör vi! Vul nästa fredag..

Kul att höra era positiva resultat!

Sprutorna blir till en vana sen som tur är, första dagarna är värst men sen går de av bara farten som tur är :)
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 07:22:36 följande:

Lycka till på vul idag. Jag är på väg in nu också.

Tack detsamma! Jag väntar på att komma in...
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-09 22:55:07 följande:
    Nämen, tänk om det blir en liten kärleksbebis i dubbel bemärkelse :) Det hade vart helt fantastiskt.
    Man kan ju alltid hoppas iaf. För vi har längtar och hoppats så länge så att lyckas på alla hjärtansdag hade verkligen varit ngt att minnas framöver också :)
  • Inuti bubblan
    FiaW skrev 2017-02-10 01:01:49 följande:

Ja, första gången blev jag helt knäckt. Glädjen var så total och jag kände mig så stark när jag såg plusset, att det inte fanns på kartan att det kunde bli MF.

Andra gången var jobbig på ett annat sätt. De tyckte att fostret inte växte som det skulle men de var inte helt säkra, så jag fick komma tillbaka varje vecka i en månad för att följa utvecklingen. Några gånger fick jag besked om att det inte såg så bra ut men det hände också mitt i allt detta att jag fick träffa en doktor som tyckte att han kunde se hjärtslag och att det ändå såg lovande ut. Detta gjorde ju att jag kastades mellan hopp och förtvivlan under en lång tid och det slet också oerhört.

Till slut blev det ett MF och nu är jag livrädd att jag inte ska få behålla det om jag plussar igen.

Måste vara jättejobbigt att inte få någon återinsättning. Det är så tufft med allt detta hopp som gång på gång grusas :(

Vet läkarna vad er barnlöshet beror på?

Ja, det är verkligen så, tvära kast mellan förtvivlan och hopp.

Det förstår jag! Tänkte innan att de var självklart att de skulle bli embryon att sätta tillbaks, ev problemen med att de skulle fästa sig, men sen när plusset väl kom då kan man njuta! Men hört så många historier de senaste om MF så blir nervös redan nu! Men ska försöka den dagen att inte oroa mig för mycket. Försöka glädjas åt det trots allt som kan gå fel!

Ja, min sambos spermier är inte så snabba och inte överdrivet många heller (19-20 miljoner/ml eller hur de nu räknade - kommer inte ihåg exakt). Jag är PCOS också. Han har tyckt de varit väldigt jobbigt... men som tur är kunnat skämt lite också - skulle anmäla dem till simkurs sa han :D

Ni då?
  • Inuti bubblan
    pigan86 skrev 2017-02-10 08:30:36 följande:

Nackdelen med att ha så långt till kliniken, man hinner tänka så mkt påväg dit :)

Jag har sedan en tid slutat bita på mina naglar och dem är nu långa o fina. Men är lite små orolig att mina kommer bitas ner påväg till kliniken på måndag.

Lycka till idag, kram till er

Kan tänka mig att de är tufft att ha långt till kliniken. Vi har bara 15 min bilresa till Sahlgrenska. Dock jobbar jag som sjuksköterska på just Sahlgrenska så är där jämt känns det som! Litet jobbigt att de är så nära också på de sättet. Inte alltid jag har lust att risker att springa på kollegor direkt efter ÄP eller efter dåliga nyheter :/
  • Inuti bubblan
    H 143 skrev 2017-02-09 23:15:10 följande:

Läser varje tråd och förstår att många gör flera ultraljud/blodprover, ser man då innan att äggen inte är mogna? vi fick 85%omogna ägg...

Läser om att göra en ivf för att se vad som funkar, men vi som bara har rätt till en ivf.. Efter Flera Inseminationer som inte lett till någon graviditet, Vi vet först när det är försent. Bara att hoppas på de två befruktade äggen.

Jag har förstått det som att de inge kan se innan hur många ägg man har eller hur många som är mogna. De kan bara se och mäta äggblåsorna och när de är över en viss storlek antar de att de finns ägg där. Sn hur många de är och hur många som är mogna vet man först efter ÄP

Håller tummarna för era 2 små!
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-10 08:31:52 följande:

Sprutorna blir till en vana sen som tur är, första dagarna är värst men sen går de av bara farten som tur är :)

Ja, man börjar ju känna sig rätt van vid allt sprutande, vårt tredje försök nu:)

Fast första gången jag kombinerar 2 olika hormoner så nu blir det två sprutor varje kväll. Sån tur man inte är spruträdd! Däremot känner jag direkt i magen efter första sprutdagen, har tagit några dagar senare. Fast även om det gör ont så är det skönt med en reaktion som bekräftar att det händer något därinne:(
  • pigan86
    Inuti bubblan skrev 2017-02-10 08:47:18 följande:
    Kan tänka mig att de är tufft att ha långt till kliniken. Vi har bara 15 min bilresa till Sahlgrenska. Dock jobbar jag som sjuksköterska på just Sahlgrenska så är där jämt känns det som! Litet jobbigt att de är så nära också på de sättet. Inte alltid jag har lust att risker att springa på kollegor direkt efter ÄP eller efter dåliga nyheter :/
    Det kan jag tänka mig :/
    Inge kul att ha kollegor ett stenkast bort från privata ärenden. Tur de är sekretess så man inte behöver känna att "alla" vet också.
Svar på tråden IVF februari 2017