• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Zaza

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

• ammela
    Zaza skrev 2017-03-12 14:44:07 följande:

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

Borde väl inte vara någon fara. I en vanlig cykel producerar kroppen progesteron själv tillskillnad från efter hormonbehandling. Vet inte vad riskerna är med att få för mycket men kör på de två du fått nu i stället? Hur länge har du tagit 3?
  • Popetot

Jag har aldrig tagit lutinus utan crinone. Min läkare sa att jag skulle ta några extra dagar. "Tar man extra så skadar det inte". Så du kan nog vara lugn :) Många tar ju tre lutinus. Ta det lugnt, kram
  • anina

Verkar som mitt svar försvann. Ja under et tog jag också 3. Men när vi ska göra fet snart så stod det 2 på pappret. Ta 2 nu och ring dem imorgon om du är orolig.
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-03-12 11:55:16 följande:

Hoppas att kroppen kommer igång denna gång :)

Tack! Ja, vi hoppas det! Trots sjukt höga doser känns det inte så mycket i magen som förra gången men vi får tro att det är några blåsor som växer därinne ändå:)
  • Sjuttiosjuan

En fråga till er tjejer då jag inte hittar mitt protokoll från första och enda gången vi gjorde det korta protokollet,från vilken dag tog ni orgalutran? Hon var lite stressad och tänkte hon glömt det? Finns inte med de första 8 dagarna?

• Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-12 20:25:06 följande:

En fråga till er tjejer då jag inte hittar mitt protokoll från första och enda gången vi gjorde det korta protokollet,från vilken dag tog ni orgalutran? Hon var lite stressad och tänkte hon glömt det? Finns inte med de första 8 dagarna?

Jag började på dag sju sist. Började med gonal-f först på dag 3 iofs. Jag hade ringt och kollat. När har du ultraljud?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-12 21:59:02 följande:

Jag började på dag sju sist. Började med gonal-f först på dag 3 iofs. Jag hade ringt och kollat. När har du ultraljud?

Inte förens dag 7 el 8 beroende på hur man räknar, jag startade på dag 2 på mensen. Ringer imorgon och kollar!
  • mylittleponny
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-12 20:25:06 följande:

Jag fick börja på dag 5 med orgalutranen, men det är för jag har ägglossning på dag 13 och har en cykel på 28 dagar prick. Så dom ville börja tidigast man kunde med orgalutranen.

Hur gick det för dig? Vad sa dom? 

• Sjuttiosjuan
    mylittleponny skrev 2017-03-13 08:46:27 följande:

Jag fick börja på dag 5 med orgalutranen, men det är för jag har ägglossning på dag 13 och har en cykel på 28 dagar prick. Så dom ville börja tidigast man kunde med orgalutranen.

Hur gick det för dig? Vad sa dom? 

Jo,hon hade glömt skriva in det i protokollet så tur jag ringde. Ska vara från dag 5 för mig med så kör igång med dom ikväll, blir en väldans massa sprutor, tar 2 redan:)
Svar på tråden IVF februari 2017