• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    Karolina80 skrev 2017-03-10 18:31:58 följande:

Åh!! Grattis!! Det måste ju kännas helt fantastiskt!!

Det gick jättebra idag- av mina två ägg var bara ett moget och det såg nu jättefint ut. Huvudsaken att det blev något att sätta in nu känner jag! :)

Grattis till insättning! När blir det testdag?
  • Zaza
    Karolina80 skrev 2017-03-10 18:31:58 följande:

Åh!! Grattis!! Det måste ju kännas helt fantastiskt!!

Det gick jättebra idag- av mina två ägg var bara ett moget och det såg nu jättefint ut. Huvudsaken att det blev något att sätta in nu känner jag! :)

Grattis och lycka till
  • ammela

Vi bestämde oss för att testa i kväll, testdag i morgon. Minus.... dock kvällsurin men känns rätt kört :(

• Popetot
    ammela skrev 2017-03-10 21:21:09 följande:

Vi bestämde oss för att testa i kväll, testdag i morgon. Minus.... dock kvällsurin men känns rätt kört :(

Åh Nej :( Länge sedan du var på toaletten? Önskar jag hade något bra att säga. Du har åtminstone flera embryon i frysen. Det är ju jättepositivt. Bryt ihop och kom igen. KRAM
  • pigan86

Pratade med kliniken igår och vi måste vänta till maj för frysåterföring. Känns väl inte sådär jätte roligt att behöva vänta två månader till när man väntat i över tre år på att få plussa.

Hoppas på en fin vår så tiden går fort. Tänkte hoppa av denna tråd nu, jag håller alla mina tummar och tår för er som plusat och för er som är en bit på vägen mot en plus.

Ni andra som får tråkiga besked precis som mig vill jag ge en stor kram och ett stort lycka till <3

• Popetot
    pigan86 skrev 2017-03-10 21:39:28 följande:

Pratade med kliniken igår och vi måste vänta till maj för frysåterföring. Känns väl inte sådär jätte roligt att behöva vänta två månader till när man väntat i över tre år på att få plussa.

Hoppas på en fin vår så tiden går fort. Tänkte hoppa av denna tråd nu, jag håller alla mina tummar och tår för er som plusat och för er som är en bit på vägen mot en plus.

Ni andra som får tråkiga besked precis som mig vill jag ge en stor kram och ett stort lycka till <3

Vad tråkigt att höra! Jag hoppas tiden går fort och att ditt guldägg finns frysen! Kram
  • ammela
    Popetot skrev 2017-03-10 21:28:44 följande:
    Åh Nej :( Länge sedan du var på toaletten? Önskar jag hade något bra att säga. Du har åtminstone flera embryon i frysen. Det är ju jättepositivt. Bryt ihop och kom igen. KRAM
    Mjo någon timme innan så va kanske inte helt smart men det fanns inte ens en liten antydan till + men ska testa i morgon bitti igen! Känns sådär just nu, är ju bara försök 1 även om det suger så visste vi ju att det ändå bara va typ 30% chans. Tack för omtanken!!
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-03-10 21:39:28 följande:

Varför måste ni vänta så länge? Trist
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-03-10 21:54:17 följande:
    Vad tråkigt att höra! Jag hoppas tiden går fort och att ditt guldägg finns frysen! Kram
    Tack <3
    Trodde redan från start att guldägget var de som hamnade i frysen, så jag hoppas verkligen att de är så :)
  • pigan86
    ammela skrev 2017-03-10 22:01:41 följande:
    Varför måste ni vänta så länge? Trist
    Vi var tvungen att vänta in en "vanlig mens" och sedan får vi tillbaka ägget på mensen efter de, så de blir det först i maj :/
Svar på tråden IVF februari 2017