• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-15 15:57:28 följande:

Jag känner igen mig. Jag har inte heller velat berätta för jag vill kunna leva utan att andra säger något om det här vid fel tillfälle. Att ibland kunna släppa det och bara tänka på annat. 

När vi gick igenom detta första gången, som slutade med ett barn, så mådde jag enormt dåligt. Många som frågade om vi inte skulle skaffa barn och själv försökte vi år efter år och undrade om det någonsin skulle gå. Efter vi fick barn var vi ganska öppna med att det var via IVF och det har varit skönt nu. Det är ingen som har frågat om vi inte ska skaffa ett till barn eller om vårt barn inte ska få ett syskon. Jag mår inte lika dåligt som då, när jag inte visste om jag skulle få barn alls, men jag mår långt ifrån bra. Det är tufft känslomässigt och dessutom all behandling med hormoner och smärtor som man går igenom.

Förra veckan sa min svärmor att hon skulle sälja vårt barns spjälsäng som har använts hos henne. Jag dök totalt. Det var för mig som ett kvitto på att jag är för gammal, att det aldrig kommer gå, att det bara är att ge upp. Hon tänkte nog inte mer än att vårt barn är för stor för den sängen, men för mig kändes det som att hela världen hade gett upp att jag skulle kunna bli gravid igen.

Ja ibland känns allt bara så hopplöst..

Ska på UL nu och se om jag har några blåsor,det spelar egentligen ingen roll för de flesta har varit tomma vid ÄP:(

Lycka till imorgon!
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

• Malin79
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:08:10 följande:

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

Tack och lycka till själv! Så roligt att höra att din västra äggstock hade tre också.

Jag var på UL förra veckan och då var det fyra på gång på höger sida men lite tveksamt om det skulle bli något på vänster sida. I måndags var jag på UL igen och då var det fyra på höger sida och tre på vänster. Så det kändes ändå positivt att vänster hade kommit igång. Förra gången var det ägg i alla blåsor tror jag och de flesta blev befruktade men sen gick det sämre, väldigt få som utvecklas. Men det räcker med en som utvecklas bra för att det ska kunna gå så det miraklet hoppas jag på.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:08:10 följande:

Ååh, det låter ju positivt. Hoppas du får flera fina ägg på tisdag. Ha det nu så mydigt när du är iväg!
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-15 13:16:55 följande:

Hej,

Jag har följt tråden lite och skulle gärna hänga med. Det kan många gånger bli ensamt med alla känslor och tankar kring det man går igenom.

Vi gjorde ett IVF-försök under hösten, det lyckades inte och inget till frysen den gången. Nu håller vi på med andra försöket. Jag hade spraystart 13 februari och sprutstart 1 mars. I kväll blir det ägglossningsspruta och på fredag är det dags för äggplock.

Vi har ett barn sedan tidigare som är 3 år som vi fick via IVF/FET. Det tog oss då fyra år och ett antal försök. Vi var oförklarligt barnlösa. Nu vill det inte lyckas denna gång heller så vi försöker igen via IVF. Min äggreserv är ganska dålig nu, mycket sämre än sist, så jag vågar inte hoppas alltför mycket.

Välkommen hit! Ska hålla mina tummar för dig i morgon!
  • Popetot
    mylittleponny skrev 2017-03-15 14:17:08 följande:

Jag var på ultraljud idag. Blir äggplock på måndag. Vart så besviken.. Hade hoppats på nu på fredag.. Men får fortsätta med dom förbaskade sprutorna.. 

Drygt när det blir senare än man trott! Hur såg det ut annars? Hade du många blåsor? Stora? Bara några dagar till!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-16 13:24:10 följande:

Ååh, det låter ju positivt. Hoppas du får flera fina ägg på tisdag. Ha det nu så mydigt när du är iväg!

Tack:) Det ska bli så skönt att lämna det här några dagar!
  • Malin79
    Popetot skrev 2017-03-16 13:26:17 följande:
    Välkommen hit! Ska hålla mina tummar för dig i morgon!
    Tack! :)
  • Caarina1985

Åh vad underbart att detdet blivit några + i trådenkullen. STORT GRATTIS TILL ER!

Själv hade vi testdag den 3/3 och resultatet blev densamma som alla gånger innan :'(

Fick mensen/stockholms blodbad några dagar innan test, men eftersom vi hade satt tillbaka två embryon så hade det kunnat vara så att jag ändå var gravid. Men så var det såklart inte. Så då gör vi väl ett Sjätte försök snart...

Svar på tråden IVF februari 2017