• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-03-11 09:08:23 följande:
    Vi var tvungen att vänta in en "vanlig mens" och sedan får vi tillbaka ägget på mensen efter de, så de blir det först i maj :/
    Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...
  • Popetot
    ammela skrev 2017-03-11 09:47:18 följande:

Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...

Tråkigt att det blev negativt idag med :( kram
  • anina
    Zaza skrev 2017-03-10 15:10:19 följande:

Är det så? Hur går det för dig nu? Har ni provat igen?

Ja det var kanske lutinus som gav de symptomen. Jag var så säker på att jag var gravid.

Vi väntar på nästa mens. Den borde komma inom en vecka. Sen ska jag ta progynon, tror jag det heter, i 2-3 veckor så nästa försök blir i april.

Hur känns det nu?
  • anina

Vad tråkigt för er. Man hoppas och hoppas och så blir det så. Kämpa på.

Det är så drygt att man måste vänta ca 2 månader tycker jag. Vill sätta igång redan vid första mensen.

Kram på er <3
  • anina
    mylittleponny skrev 2017-03-10 15:46:20 följande:

Okej ja vid vanlig mensvärk så brukar inte dubbla alvedon och värmedyna hjälpa mig alls, så hoppas det är lindrigare än så. Men tror jag är extremt smärtkänslig.

Nja tycker nog inte själva sprutan gör så ont, men är spruträdd sen långt tillbaka, och det gör ont som fan efter jag tagit den, värker i benet  hela natten. Jag tar i benet istället för magen eftersom jag har ibs så vill jag inte blanda ihop smärtor utan vill veta om det är sprutan som gör ont eller något annat. Så läkaren tyckte också det var en bra ide. Men kanske gör mindre ont att ta dom i magen?

Jag har köpt hem emla plåster till orgalutran sprutan då dom säger den är värre än dom andra..? Google är en fiende ibland:-P Men jag gillar att vara förberedd så jag kan påverka situationen på något vis i rätt riktning.

Jag tar sprutorna själv, eftersom jag tycker det känns jobbigt att maken ska ge mig sprutorna iomd att jag är rädd för dom, då känns det bättre att han är ett stöd för mig när jag tar dom.

Samma för mig, tabletter hjälper inte mot mensvärk. Så det som gjorde ont under behandlingen var nog bättre.

Jag har också ibs men mår oftast ganska bra så länge jag undviker gluten. Jag fick inte ont efter sprutorna, ytterst lite kanske.

Måste vara jättejobbigt när man är spruträdd. Bra idé med sambon så du inte "kopplar" honom med nåt otäckt utan har som stöd istället.
  • ammela
    anina skrev 2017-03-11 12:06:12 följande:
    Vad tråkigt för er. Man hoppas och hoppas och så blir det så. Kämpa på.

Det är så drygt att man måste vänta ca 2 månader tycker jag. Vill sätta igång redan vid första mensen.

Kram på er <3
    Tack. Såg dock att det stod fel på pappret idag, 15 dagar efter insättning 11/3 men 15 dagar är ju i morgon, inte för att jag tror vi får plus i morgon direkt men ändå. Tar ett nytt test på måndag morgon innan jag ringer dem så får vi se men chanserna lär ju vara små. Bara att ta nya tag helt enkelt.
  • pigan86
    Håller tummarna att du får ett plus ändå <3
  • ammela

Tack alla för ert stöd!!
    Mensen är här och det är bekräftat att det inte gick, nu blir det att ta nya tag och göra FET så fort vi kan!!

• Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 21:07:43 följande:

Nu kör vi vårt fjärde försök direkt på mensen som kom, känns lite skumt att sätta igång med sprutor igen när vi nyss slutade men vi ska testa om det kan kicka igång äggstockarna eftersom jag är så galet svårstimulerad. Kom precis hem från Apoteket med flera påsar och nu kommer jag gå på riktig monsterdos menopur och bemfola så får vi se vad ul säger om en vecka!

Hoppas att kroppen kommer igång denna gång :)
Svar på tråden IVF februari 2017