mylittleponny skrev 2017-03-10 15:46:20 följande:
Okej ja vid vanlig mensvärk så brukar inte dubbla alvedon och värmedyna hjälpa mig alls, så hoppas det är lindrigare än så. Men tror jag är extremt smärtkänslig.
Nja tycker nog inte själva sprutan gör så ont, men är spruträdd sen långt tillbaka, och det gör ont som fan efter jag tagit den, värker i benet hela natten. Jag tar i benet istället för magen eftersom jag har ibs så vill jag inte blanda ihop smärtor utan vill veta om det är sprutan som gör ont eller något annat. Så läkaren tyckte också det var en bra ide. Men kanske gör mindre ont att ta dom i magen?
Jag har köpt hem emla plåster till orgalutran sprutan då dom säger den är värre än dom andra..? Google är en fiende ibland:-P Men jag gillar att vara förberedd så jag kan påverka situationen på något vis i rätt riktning.
Jag tar sprutorna själv, eftersom jag tycker det känns jobbigt att maken ska ge mig sprutorna iomd att jag är rädd för dom, då känns det bättre att han är ett stöd för mig när jag tar dom.
Samma för mig, tabletter hjälper inte mot mensvärk. Så det som gjorde ont under behandlingen var nog bättre.
Jag har också ibs men mår oftast ganska bra så länge jag undviker gluten. Jag fick inte ont efter sprutorna, ytterst lite kanske.
Måste vara jättejobbigt när man är spruträdd. Bra idé med sambon så du inte "kopplar" honom med nåt otäckt utan har som stöd istället.