• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-21 06:33:40 följande:

Tänker på dig idag! Hoppas på bra resultat! <3

Men åh vad gullig du är<3

Vi är på väg nu!

Kram
  • Malin79
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 08:19:17 följande:
    Men åh vad gullig du är<3

Vi är på väg nu!

Kram
    Lycka till! Jag håller tummarna.
  • Hannapanna13
    Malin79 skrev 2017-03-19 22:53:44 följande:
    Har du inte fått veta än hur många som blev befruktade? Hur länge har de tänkt odla innan de fryser in, vet du det?
    De skulle odla blastocyster men ingen klarade sig tyvärr :'(
    Känns så hopplöst ibland men man får försöka hålla hoppet uppe och testa något annat.
  • Popetot
    Hannapanna13 skrev 2017-03-21 09:41:06 följande:

Känns så hopplöst ibland men man får försöka hålla hoppet uppe och testa något annat.

Ååh nej! Så tråkigt för er. Det är det värsta med ÖS och totalfrys - man kan inte känna sig säker på att få återinföring. Hoppas ni snart finner kraften att försöka på nytt <3
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-21 08:23:15 följande:

Lycka till! Jag håller tummarna.

Måste ha hjälpt! Vi fick 3 ägg:)
  • Malin79
    Hannapanna13 skrev 2017-03-21 09:41:06 följande:
    Så tråkigt att höra :(
  • Malin79
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 11:06:07 följande:
    Toppen! :)
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 11:06:07 följande:

Underbart!!!
  • anina

Någon som vet vad man gör om mensen inte kommer igång efter ET? Är på dag 33 nu. Drygt att vänta. Plus att jag behöver resa med jobbet snart, så nu riskerar min FET att skjutas upp en månad till.

• Malin79
    anina skrev 2017-03-21 13:24:06 följande:

Någon som vet vad man gör om mensen inte kommer igång efter ET? Är på dag 33 nu. Drygt att vänta. Plus att jag behöver resa med jobbet snart, så nu riskerar min FET att skjutas upp en månad till.

Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
Svar på tråden IVF februari 2017