• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • anina
    Malin79 skrev 2017-03-21 14:49:58 följande:
    Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
    Tänkte om man kunde sätta igång den med något, eller ta hormoner eller liknande och skippa mensen. Är det för att kroppen ska förbereda miljön i kroppen inför en graviditet som man måste ha sin mens inför FET?

När vi hade gjort ET då kom den på dag 28.
    Ja precis. Förra veckan hade jag sån yrsel och illamående också så jag började ju nästan hoppas att det helt plötsligt hade funkat på naturlig väg. 
    Som du säger så måste man ju samtidigt lära sig att fortsätta sitt vanliga liv och inte låta detta ta över helt. Jag funderar ju på barn dygnet runt. Och så är jag en person som måste bryta vardagen ibland och det gör jag genom att jag reser med jobbet. Annars blir jag lätt nedstämd. Så jag vill gärna resa också. Är både kroppen, psyket och tiden man ska få ihop, inte helt lätt.
  • anina
    Malin79 skrev 2017-03-21 14:49:58 följande:
    Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
    Usch ett helt halvår, vad länge att vänta.

Grattis till 5 befruktade förresten. =) Hoppas allt går bra imorgon.
  • Malin79
    anina skrev 2017-03-21 15:10:44 följande:
    Usch ett helt halvår, vad länge att vänta.

Grattis till 5 befruktade förresten. =) Hoppas allt går bra imorgon.
    Tack, så snällt att du tänker på mig inför i morgon! 
  • Popetot

Lycka till idag Malin79! Sjuttiosjuan- när får du veta hur det gått med befruktning?

• Malin79
    Popetot skrev 2017-03-22 09:03:30 följande:

Lycka till idag Malin79! Sjuttiosjuan- när får du veta hur det gått med befruktning?

Tack! Jag blir så glad att du tänker på mig. Det är i eftermiddag som insättningen ska göras och tiden går så långsamt. Jag är lite nervös att de ska ringa och säga att inget har klarat sig eller att det inte ser så bra ut. Men för varje timme som går är jag steget närmare att få bli ruvare :)
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-22 10:19:12 följande:

Tack! Jag blir så glad att du tänker på mig. Det är i eftermiddag som insättningen ska göras och tiden går så långsamt. Jag är lite nervös att de ska ringa och säga att inget har klarat sig eller att det inte ser så bra ut. Men för varje timme som går är jag steget närmare att få bli ruvare :)

Den nervositeten över ett samtal från skyddat nr är jobbig. Min andra ivf ringde dom ca två timmar innan planerad insättning. Hon var så gullig " Det är ingen fara med era embryon men vi vill skjuta på det en dag". Men höll ju på att svimma när telefpnen ringde då.
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-22 09:03:30 följande:

Idag om jag vågar ringa men jag väntar nog tills imorgon.. Phu, vill inte ha nåt telefonsamtal nu:(
  • Malin79

Nu har jag varit och fått en blastocyst insatt. Det var en (av fem befruktade) som hade klarat sig men den är av toppenkvalitet så jag är jättenöjd över resultatet Skrattande Nu firar jag detta resultat och att jag i alla fall nu har en liten i mig. Sen är det evighetsväntan till gravtestet.

• Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-22 17:03:03 följande:

Nu har jag varit och fått en blastocyst insatt. Det var en (av fem befruktade) som hade klarat sig men den är av toppenkvalitet så jag är jättenöjd över resultatet  Nu firar jag detta resultat och att jag i alla fall nu har en liten i mig. Sen är det evighetsväntan till gravtestet.

Grattis!!!
  • minaimaginärabarn
    Malin79 skrev 2017-03-22 17:03:03 följande:

Nu har jag varit och fått en blastocyst insatt. Det var en (av fem befruktade) som hade klarat sig men den är av toppenkvalitet så jag är jättenöjd över resultatet Skrattande Nu firar jag detta resultat och att jag i alla fall nu har en liten i mig. Sen är det evighetsväntan till gravtestet.

Spännande och stort lycka till!
Svar på tråden IVF februari 2017