Malin79 skrev 2017-03-21 14:49:58 följande:
Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
Tänkte om man kunde sätta igång den med något, eller ta hormoner eller liknande och skippa mensen. Är det för att kroppen ska förbereda miljön i kroppen inför en graviditet som man måste ha sin mens inför FET?
När vi hade gjort ET då kom den på dag 28.
Ja precis. Förra veckan hade jag sån yrsel och illamående också så jag började ju nästan hoppas att det helt plötsligt hade funkat på naturlig väg.
Som du säger så måste man ju samtidigt lära sig att fortsätta sitt vanliga liv och inte låta detta ta över helt. Jag funderar ju på barn dygnet runt. Och så är jag en person som måste bryta vardagen ibland och det gör jag genom att jag reser med jobbet. Annars blir jag lätt nedstämd. Så jag vill gärna resa också. Är både kroppen, psyket och tiden man ska få ihop, inte helt lätt.