• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • ivfbullen

Tack alla fina för era gratulationer och tankar!

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre :)

• ivfbullen
    Tösen88 skrev 2017-03-29 05:41:59 följande:

Oj vad roligt med så många ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

Måste man alltid vänta en månad innan ev  insättning vid överstimulation?

Ja eftersom symptomen förvärras om man blir gravid. I mitt fall så är det både det och för att min slemhinna skulle kunna se bättre ut än så som den ser ut nu.
  • Sjuttiosjuan
    ivfbullen skrev 2017-03-29 14:11:56 följande:

Tack alla fina för era gratulationer och tankar!

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre :)

Vilket fantastisk resultat!!! Hoppas dom har gott om plats i frysen:)

Håller tummarna för dom små äggen!
  • KajsaStina123

Hej allihopa,

Hoppar in här, har nu gjort vår andra ivf behandling. Det sattes in 2 ägg i måndags som hade odlats i 5 dagar. Känns så nervöst nu då det inte gick bra förra ggn. Har testdag 9 april. Känns som en evighet dit....önskar er allihopa Lycka till!!

• Sjuttiosjuan
    KajsaStina123 skrev 2017-03-30 09:05:29 följande:

Hej allihopa,

Hoppar in här, har nu gjort vår andra ivf behandling. Det sattes in 2 ägg i måndags som hade odlats i 5 dagar. Känns så nervöst nu då det inte gick bra förra ggn. Har testdag 9 april. Känns som en evighet dit....önskar er allihopa Lycka till!!

Välkommen! Men det låter ju toppen! Två femdagars, då måste du ha bra chans:)

Lycka till!
  • Popetot

Hej allihopa! Idag var vi på första ultraljudet. 2 små med tickande hjärta. Lite chockade :)

• Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-31 11:24:47 följande:

Hej allihopa! Idag var vi på första ultraljudet. 2 små med tickande hjärta. Lite chockade :)

Men vad fantastiskt!!!!!! Åh, vad underbart:)
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-03-31 11:24:47 följande:

Stort GRATTIS, dubbel lycka! Jag försökte läsa mig till om ni satte in två men det framkommer inte riktigt. Vilken vecka är du nu i? Gjorde ni UL på kliniken?
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-31 13:13:44 följande:

Stort GRATTIS, dubbel lycka! Jag försökte läsa mig till om ni satte in två men det framkommer inte riktigt. Vilken vecka är du nu i? Gjorde ni UL på kliniken?

Tack :) vi satte in två så visst fanns tvillingar med beräkningarna. Men man blir ju chockad ändå. Hoppas på fler goda besked i tråden snart.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-31 11:37:22 följande:

Men vad fantastiskt!!!!!! Åh, vad underbart:)

Tack så hemskt mycket!
Svar på tråden IVF februari 2017