• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Malin79
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-24 08:15:58 följande:
    Tack! Dom sätter som regel in efter 2 dagar om man inte har många ägg att välja bland!
    Det är ju ändå toppen att båda två som sattes in såg bra ut efter 2 dagar. Nu får vi hålla tummarna på att det blir plus på stickan, fast först vänta och vänta och säkert känna efter en hel del också.
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-24 08:36:51 följande:

Det är ju ändå toppen att båda två som sattes in såg bra ut efter 2 dagar. Nu får vi hålla tummarna på att det blir plus på stickan, fast först vänta och vänta och säkert känna efter en hel del också.

Ja, första veckan brukar jag vara okey men sen börjar pinan..
  • ivfbullen

Tack! 
    Tyvärr får jag vänta fram till Maj innan jag blir ruvare :(
    Idag var vi på VUL och på ena sidan hade jag 15 st stora ägg och på andra sidan 10. Jag är på gränsen till överstimulering så de vill vänta med en insättning fram till maj. Känns jobbigt att behöva vänta men just nu försöker jag endast tänka och hoppas på att många av dessa är mogna nog till att bli befruktade så vi får några till frysen. 

På tisdag blir det äggplockning! :)

• mylittleponny
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-23 13:57:55 följande:

Nu har jag varit på ET! Dom hade hittat 5 ägg i mina 6 blåsor till slut, 2 blev befruktade och såg fina ut så jag fick tillbaka båda två. Känns som om det finns hopp:) TD 6/4!

Jag var på återföring av ett 2 dagars embryo den 22 mars. Jag är också ruvare. Dock inte till 2   Jag har testdag 7/4.

VI hade bara 4 ägg, och 2 var omogna. Så ett vart att sätta in, och ett odlar dom vidare på, så tror inte jag får något till frysen heller.

Hur gick allt för dig? Får du någon till frysen?

• Sjuttiosjuan
    mylittleponny skrev 2017-03-25 09:41:32 följande:

Jag var på återföring av ett 2 dagars embryo den 22 mars. Jag är också ruvare. Dock inte till 2   Jag har testdag 7/4.

VI hade bara 4 ägg, och 2 var omogna. Så ett vart att sätta in, och ett odlar dom vidare på, så tror inte jag får något till frysen heller.

Men ett bra ägg kan vara gott nog:) Eftersom jag är 40 och vi har haft så dåligt med ägg så rekommenderar dom tom att sätta tillbaka 2 om det finns. Av våra 5 ägg vart bara dessa två befruktade och som tur var såg de fina ut och delade sig också så jag är superglad såklart. Och även om det inte blir något nu så känner jag att jag fått energi att fortsätta eftersom detta försök blev så himla mycket bättre än de tidigare 3.

Hoppas ditt ägg håller att frysa in!!
  • Malin79
    ivfbullen skrev 2017-03-24 23:26:49 följande:

Tack! 
    Tyvärr får jag vänta fram till Maj innan jag blir ruvare :(
    Idag var vi på VUL och på ena sidan hade jag 15 st stora ägg och på andra sidan 10. Jag är på gränsen till överstimulering så de vill vänta med en insättning fram till maj. Känns jobbigt att behöva vänta men just nu försöker jag endast tänka och hoppas på att många av dessa är mogna nog till att bli befruktade så vi får några till frysen. 

På tisdag blir det äggplockning! :)

Lycka till med äggplocket på tisdag! Det viktiga är inte om insättning blir nu eller en om månad, även om jag förstår att det är segt att vänta. Nu hoppas vi på att många är mogna, blir befruktade och utvecklas bra. Hoppas också att du inte blir översimulerad och mår dåligt av det.
  • Malin79
    mylittleponny skrev 2017-03-25 09:41:32 följande:

Jag håller tummarna att det går vägen med det som sattes in. Jag hoppas också att det som odlas vidare kan frysas in, men det brukar jag se mer som bonus. Nu är vi flera som har testdag samma vecka :)
  • Malin79
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-25 12:15:04 följande:
    Men ett bra ägg kan vara gott nog:) Eftersom jag är 40 och vi har haft så dåligt med ägg så rekommenderar dom tom att sätta tillbaka 2 om det finns. Av våra 5 ägg vart bara dessa två befruktade och som tur var såg de fina ut och delade sig också så jag är superglad såklart. Och även om det inte blir något nu så känner jag att jag fått energi att fortsätta eftersom detta försök blev så himla mycket bättre än de tidigare 3.

Hoppas ditt ägg håller att frysa in!!
    Jag känner också att jag fick ny energi av att det som sattes in nu var så mycket bättre än det jag kunde få tillbaka förra gången. Att det fortfarande finns hopp om att kroppen kan få till något bra. Fast nu håller vi tummarna att det lyckas denna gång!
  • Malin79

Hur är det med er ruvare? Själv mår jag bra men har haft lite jobbigt med att jag blir kissnödig på natten, men jag tror det kan vara vaggisarna. Jag vill inte börja fundera på kroppens signaler än men i morse var det också lite rosa på papperet. Då börjar man ju genast fundera på om det är negativt eller positivt. Tiden går långsamt just nu.

• Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-26 21:31:06 följande:

Hur är det med er ruvare? Själv mår jag bra men har haft lite jobbigt med att jag blir kissnödig på natten, men jag tror det kan vara vaggisarna. Jag vill inte börja fundera på kroppens signaler än men i morse var det också lite rosa på papperet. Då börjar man ju genast fundera på om det är negativt eller positivt. Tiden går långsamt just nu.

Ja, blääää för att ruva.. vilken dag är du på?
Svar på tråden IVF februari 2017