• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • mea82

Hej! Ja plussade i lördags :)

Så har bf 16 oktober om nu liten vill stanna kvar. Är lite små nojig, fick missfall i vecka 7 sist ja blev gravid.

Hur gör man för att bli inbjuden i Facebook gruppen?

• DearFox

Jag och min sambo är 25 och 26 år och det är vårt första barn ^^ när jag skulle berätta för honom hade jag lagat en fin middag och köpt en present. Hade hittat en röd liten ask med en rosett som jag lagt en napp i, vi kan knappt tro det någon av oss xD kännsså overkligt!

• bubbelfika
    DearFox skrev 2017-02-07 06:29:02 följande:

Jag och min sambo är 25 och 26 år och det är vårt första barn ^^ när jag skulle berätta för honom hade jag lagat en fin middag och köpt en present. Hade hittat en röd liten ask med en rosett som jag lagt en napp i, vi kan knappt tro det någon av oss xD kännsså overkligt!

Åh vad fint sätt att berätta för sambon på! jag ska berätta för min imorgon! Vet inte hur tusan jag lyckats hålla tyst sen i söndags... men jag har köpt ett litet set kläder och ska slå in tillsamans med ett digitalt gravtest. Ska bli så kul att få se hans reaktion! Kan inte heller förstå att det är på riktigt..
  • Mect

Hej! Jag testade svar positivt på grav.test 26 januari och dagen efter kom mensen så hoppet försvann. Efter mensen upphörde skulle jag börja testa med CBs digitala ägglossningstest med dubbel hormon indikator för att hålla kille på ÄL men jag fick en fast glad gubbe på en gång ( 3 feb). Tog också ett grav.test som visade mer positivt än innan mensen. Tog ett nytt grav.test igår som också ännu starkare... Hade ett missfalll i september så klart man är lite nojig för både missfall och utomkveds. Har dessutom lättare blödningar nu...Väntar på samtal från BM vid 9.30 idag...

• becka1989

Jaha idag testade jag mig igen starkt positivt direkt jag la ner testet på bänken, skickade sms till mannen som undrade vad 2streck betydde haha sen fatta han att det stämde :)

• Latte

Plussade igår och bebis är beräknad 13/10 :) Fredag den 13e, haha..

• Frökenglad

Jag plussade 31/1, beräknad födsel 10/10! ?? Är också jätte gärna med i fb grupp om den är anonym!

• Elef17

Jag plussade i söndags morse, 5/2 med CB vilket blev BIM-1. Kvällen innan testade jag neg med ett analogt gravtest. Igår kväll 6/2 var alltså BIM+0 och testade med en gravsticka från RFSU som visade svagt positivt, likaså imorse. Det va någon annan som också skrev att som ska testa igen lite senare med CB bara för att det känns mer "på riktigt".

Är alltså i v 5 (4+1) och har BF 15/10.

Har två funderingar:
    1. Har någon av er kontaktat MVC?
    2. Har någon redan fått utputande mage? :S

• Tisse85
    Elef17 skrev 2017-02-07 17:53:12 följande:

Jag plussade i söndags morse, 5/2 med CB vilket blev BIM-1. Kvällen innan testade jag neg med ett analogt gravtest. Igår kväll 6/2 var alltså BIM+0 och testade med en gravsticka från RFSU som visade svagt positivt, likaså imorse. Det va någon annan som också skrev att som ska testa igen lite senare med CB bara för att det känns mer "på riktigt".

Är alltså i v 5 (4+1) och har BF 15/10.

Har två funderingar:

1. Har någon av er kontaktat MVC?

2. Har någon redan fått utputande mage? :S

Jag testade med clearblue early-6BM 2 gg i fredags o fick ett positivt på båda. Men ska testa ett digitalt imorgon för att verkligen vara säker.

Tänkte kontakta mvc på torsdag om jag får ett positivt imorgon oxå.

Detta är mitt sista test jag tog i fredags kväll vid 19.00
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017