• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • DearFox

Fick BF 5 oktober :D har min första tid 14:de februari så då blir det massa info, nästa tid är 14:de mars x) hoppas på att få ett tidigt UL som jag tänker be om :D

• Frökenfräken24

Hej plussade den 27 efter 7 månaders försök, efter ett missfall i juni. Så glad när det äntligen blev ett plus, bf 5/10 :) första besöket hos barnmorskan nu på fredag. Symptom än så länge är ömma bröst och illamående

• Frökenfräken24
    solrosen1234 skrev 2017-02-01 07:44:33 följande:

Jag och min man fick äntligen ett positivt sträck i förrgår! Visade sig att jag var i vecka 6.

Senaste gången vi lyckandes var för 1 och ett halvt år sedan och då fick vi missfall... Så jag är jätteorolig. Nån som Vet hur vanligt det är med missfall andra gången??

Förstår hur du känner :( känner samma oro i kroppen, vet inte om mitt illamående är pga graviditeten eller för att jag är så rädd att mista vårt lilla underverk igen :,( håller tummarna för oss alla <3
  • Cupcake1
    solrosen1234 skrev 2017-02-01 07:44:33 följande:

Jag och min man fick äntligen ett positivt sträck i förrgår! Visade sig att jag var i vecka 6.

Senaste gången vi lyckandes var för 1 och ett halvt år sedan och då fick vi missfall... Så jag är jätteorolig. Nån som Vet hur vanligt det är med missfall andra gången??

Grattis till er! :) 
    Jag var så nervös i natt och i morse så jag ringde Bm och berättade hur jag kände angående missfall och sånt. Sa också att jag har fått missfall en gång tidigare. 
    Till svar fick jag att man kan inte påverka ett missfall. Om kroppen märker att det är något som inte stämmer med fostret så stöter kroppen bort det och då blir det missfall sa hon. :/ 
    Hoppas verkligen att man kan göra nånting för att undvika det :(

Lycka till! :)
  • solrosen1234
    Cupcake1 skrev 2017-02-01 17:59:09 följande:

Grattis till er! :) 

Jag var så nervös i natt och i morse så jag ringde Bm och berättade hur jag kände angående missfall och sånt. Sa också att jag har fått missfall en gång tidigare. 

Till svar fick jag att man kan inte påverka ett missfall. Om kroppen märker att det är något som inte stämmer med fostret så stöter kroppen bort det och då blir det missfall sa hon. :/ 

Hoppas verkligen att man kan göra nånting för att undvika det :(

Lycka till! :)

Ja men det är ju ändå väldigt tråkigt att få missfall efter missfall för 1 och ett halvt år sedan och inte förens NU lyckas vi få positivt, efter 1 och ett halvt år senare :(
  • Cupcake1
    solrosen1234 skrev 2017-02-01 20:56:36 följande:
    Ja men det är ju ändå väldigt tråkigt att få missfall efter missfall för 1 och ett halvt år sedan och inte förens NU lyckas vi få positivt, efter 1 och ett halvt år senare :(
    Se det positivt istället. En gammal vän till mig försökte i 4 år eller om det var mer innan dom fick sitt första barn. Den här tjejen www.youtube.com/channel/UCInQ2s9HY9OAvH4eZv1jh6A har också fått flera missfall men har dock 2 barn. Så länge det visar positivt så vet du i alla fall att du kan bli med barn, så nu får vi bara hålla tummarna för dig att det kommer att gå bra {#emotions_dlg.flower}
  • Noomi85

Hej!

Här plussade vi i fredags efter att ha försökt i 15 månader, är andra barnet, med bf i början av oktober.

Delar också oron för missfall då jag innan första barnet fick tre missfall, varav två bekräftade. Det är tyvärr vanligare än man tror och inte så mycket man kan göra åt saken även om man följer alla rekommendationer om kaffe och mat etc. Det vore för j***t om det skulle bli så efter att ha försökt så pass länge.

Men, nu var det inte meningen att det skulle bli ett pessimistiskt inlägg det här, jag försöker att inte tänka på saken utan förhålla mig positiv till att vi äntligen plussat!

• DearFox

Det är första gången jag ens blivit gravid, har alltid varit noga med skydd och nu när vi bestämt oss tog det 2 månader. Jag oroar mig också så klart över missfall då det verkar vara så många som varit med om det :/ men vet någon hur stor risken är? Procentmässigt? Hörde någonstans att 70-80% av alla missfall händer innan BIM, så ju längre tiden går ju större chans att det inte händer. Så hoppas för alla våras skull att vi får föda i oktober! <3

• Thellabella

Jag plussade i måndags efter första försöket m letrozol behandling detta är första gången jag är gravid och har BF i mitten av okt ???? Men är ju såklart livrädd för att de ska bli missfall men har oxå läst nånstans på nätet att det är ju bara 15% av alla kända graviditeter som slutar m missfall så det är ju inte så mkt så varför skulle man just tillhöra dom 15% så försöker jag tänka

• Jolly23

Hoppar också in här. Bf 3/10. Ett barn sen innan på snart 4 år och ett missfall i bagaget. Är orolig över ett till missfall. Har dessutom inga symptom. Någon mer som inte känner av något alls?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017