• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Musetti

Så många nya bebisar sedan jag senast tittade in här! Stort grattis allihopa :) :) :)

Vi fick komma hem igår efter en vecka på sjukhus. Har blivit väldigt väl omhändertagna, men så skönt att få lite frisk luft efter att ha varit inne så länge, och underbart att få med henne hem. Overkligt!

• lisohl

00.02 inatt kom lillebror. 49 cm lång och 3070 g tung. Allt gick bra och vi vilar ut på rummet, men omöjligt att sova för min del verkar det som!

• Linnnn
    lisohl skrev 2017-10-24 03:54:57 följande:

00.02 inatt kom lillebror. 49 cm lång och 3070 g tung. Allt gick bra och vi vilar ut på rummet, men omöjligt att sova för min del verkar det som!

Stort grattis!

Din bm verkar ha bättre känsla för när det är dags än min
  • Linnnn

Det blir din tur också Marrebj, även om jag förstår att det börjar kännas hopplöst nu.

• lisohl

Tack snälla ni!

Jag kände första värken vid 17-18 igår. Från strax före kl 20 blev de regelbundna. Ringde förlossningen kl 22 som sa att vi var välkomna. Ringde barnvakten och tog en alvedon och en dusch.

Klev in på förlossningen kl 23. Fick lustgas medans ctg-kurvan gjordes. 23.30 undersöktes jag och var då öppen 7-8 cm. Han är född 00.02. Så nöjd med hur det blev!

• BFoktober2017
    lisohl skrev 2017-10-24 11:41:54 följande:

Tack snälla ni!

Jag kände första värken vid 17-18 igår. Från strax före kl 20 blev de regelbundna. Ringde förlossningen kl 22 som sa att vi var välkomna. Ringde barnvakten och tog en alvedon och en dusch.

Klev in på förlossningen kl 23. Fick lustgas medans ctg-kurvan gjordes. 23.30 undersöktes jag och var då öppen 7-8 cm. Han är född 00.02. Så nöjd med hur det blev!

Stort Grattis ja det kan jag förstår. Skönt att allt gick bra
  • Musetti
    lisohl skrev 2017-10-24 11:41:54 följande:

Tack snälla ni!

Grattis! Låter som en fin förlossning!
  • Marrebj

Äntligen är nått på gång , värkarna började smått klockan 07.00 idag , slemproppen gick ca 1 timma efter de å gick inte ta miste på de . Värkarna ökade med 10 minuters mellan rum å dom gör ont !! Besök hos bm som känner å lillemann är helt fixerad å långt ner så hon sa att nu är det dags å bara hem å ta emot värkarna . Nu sitter jag här med allt från 5 minuter emellan å sen går de 7 minuter ... är totalt färdig och får då jäkla ont när värkarna kommer ... alvedon , dusch å vetekudde hjälper inte ... sova är omöjligt ... vad händer om jag ber om att få komma in ?... jag är så slut nu

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017