• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Marrebj

BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är imponerad hur ont de gör värkarna ... j

• BFoktober2017

[quote=78133996][quote-nick]Marrebj skrev 2017-10-25 21:17:43 följande:[/quote-nick]BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är

imponerad hur ont de gör värkarna ... j[/

Ja det är inte skönt med värkarna.. ska bli spännande och se nu om det blir en oktober bebis el nov.

Men hur går det för dig? Har det stannat av? Eller är det på gång? Kämpa på. Kram

• Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-10-26 07:41:55 följande:

[quote=78133996][quote-nick]Marrebj skrev 2017-10-25 21:17:43 följande:[/quote-nick]BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är

imponerad hur ont de gör värkarna ... j[/

Ja det är inte skönt med värkarna.. ska bli spännande och se nu om det blir en oktober bebis el nov.

Men hur går det för dig? Har det stannat av? Eller är det på gång? Kämpa på. Kram

Här kämpas de på ... fortfarande värkar å vaknat inatt när varje värk kommit ... nu sitter jag med ännu kraftigare värkar å känns som man ska sönder ... vill bara slippa smärtan å varje värk som kommer känner jag bara nej . Men tyvärr ligger dom 5 minuter emellan bara ... måste ner mer ...
  • Jujusma
    Marrebj skrev 2017-10-26 08:54:53 följande:

Här kämpas de på ... fortfarande värkar å vaknat inatt när varje värk kommit ... nu sitter jag med ännu kraftigare värkar å känns som man ska sönder ... vill bara slippa smärtan å varje värk som kommer känner jag bara nej . Men tyvärr ligger dom 5 minuter emellan bara ... måste ner mer ...

Är det första barnet? Jag tror inte det tvunget måste vara under 5 min för att man ska få komma in. Det är hur du känner som är det som avgör. Det kan gå himla fort ibland. Har du dessutom haft regelbundna värkarna hela natten och nu är nere på 5 min mellan värkarna så hade jag nog åkt in. Har ni långt till sjukhuset?
  • Marrebj
    Jujusma skrev 2017-10-26 10:03:49 följande:

Är det första barnet? Jag tror inte det tvunget måste vara under 5 min för att man ska få komma in. Det är hur du känner som är det som avgör. Det kan gå himla fort ibland. Har du dessutom haft regelbundna värkarna hela natten och nu är nere på 5 min mellan värkarna så hade jag nog åkt in. Har ni långt till sjukhuset?

6.5 mil , ja är första barnet
  • Marrebj

Tänkte kolla om nån vet, ska ringa in å rådfråga också . Men jag kan knappt kissa nu för trycker på å gör så jälva ont i magen när jag försöker ... nån som varit med om de ?

• BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-10-26 13:05:12 följande:

Tänkte kolla om nån vet, ska ringa in å rådfråga också . Men jag kan knappt kissa nu för trycker på å gör så jälva ont i magen när jag försöker ... nån som varit med om de ?

Nä inte jag. Ringde du in? Va sa dom?
  • erijon
    BFoktober2017 skrev 2017-10-26 17:07:22 följande:
    Nä inte jag. Ringde du in? Va sa dom?
    Under förlossningen, så kunde jag inte kissa själv en enda gång på alla 20 timmar. Blev tappad varje gång. Provade kissa själv första 5 gångerna utan framgång. Vet inte varför men dem sa att det var vanligt.
  • Jujusma
    Marrebj skrev 2017-10-26 13:05:12 följande:

Jag hoppas du är på förlossningen nu! Massa positiva tankar och lycka till!
  • Marrebj

Ville bara tvär in å skriva , vi är inskrivna och allt är äntligen på gång . Snart får vi träffa våran son

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017