• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-24 21:05:48 följande:

Äntligen är nått på gång , värkarna började smått klockan 07.00 idag , slemproppen gick ca 1 timma efter de å gick inte ta miste på de . Värkarna ökade med 10 minuters mellan rum å dom gör ont !! Besök hos bm som känner å lillemann är helt fixerad å långt ner så hon sa att nu är det dags å bara hem å ta emot värkarna . Nu sitter jag här med allt från 5 minuter emellan å sen går de 7 minuter ... är totalt färdig och får då jäkla ont när värkarna kommer ... alvedon , dusch å vetekudde hjälper inte ... sova är omöjligt ... vad händer om jag ber om att få komma in ?... jag är så slut nu

Hoppas att det går bra för er nu! Härligt att du snart får träffa bebis!

Jag tänker att man åker in när man inte känner sig trygg hemma, dvs att man vill ha stöd, hjälp med smärtan el dyl. Eller om man är trygg hemma - förhoppningsvis innan det är för sent
  • BFoktober2017
    Marrebj skrev 2017-10-24 21:05:48 följande:

Äntligen är nått på gång , värkarna började smått klockan 07.00 idag , slemproppen gick ca 1 timma efter de å gick inte ta miste på de . Värkarna ökade med 10 minuters mellan rum å dom gör ont !! Besök hos bm som känner å lillemann är helt fixerad å långt ner så hon sa att nu är det dags å bara hem å ta emot värkarna . Nu sitter jag här med allt från 5 minuter emellan å sen går de 7 minuter ... är totalt färdig och får då jäkla ont när värkarna kommer ... alvedon , dusch å vetekudde hjälper inte ... sova är omöjligt ... vad händer om jag ber om att få komma in ?... jag är så slut nu

Hur har det gått? Spännande
  • Marrebj

Vi åkte in inatt pågrund av att jag hade så ont . Blev uppkopplad å dom såg att jag hade väldigt kraftiga värkar vilket dom tyckte var bra , dessvärre bara öppen 2 cm ... hon skickade med hem sömntablett och starkare tablett som jag inge tycker haf hjälp särskilt mkt men nån timma har jah sovit , frågade också om hon trodde jah skulle gå med detta länge . Hon log iaf å sa att hon Trodde inte de var långt Borta utan bara hem å fortsätta vila ... så hoppas idag

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-25 08:07:49 följande:

Vi åkte in inatt pågrund av att jag hade så ont . Blev uppkopplad å dom såg att jag hade väldigt kraftiga värkar vilket dom tyckte var bra , dessvärre bara öppen 2 cm ... hon skickade med hem sömntablett och starkare tablett som jag inge tycker haf hjälp särskilt mkt men nån timma har jah sovit , frågade också om hon trodde jah skulle gå med detta länge . Hon log iaf å sa att hon Trodde inte de var långt Borta utan bara hem å fortsätta vila ... så hoppas idag

Håller tummarna! Även om det känns lite att bara sova någon timme är det oändligt mycket bättre än att inte sova alls.
  • Musetti
    Marrebj skrev 2017-10-25 08:07:49 följande:

Heja! Ni är snart där nu :)
  • Swinka

Heja dig Marrebj!

Grattis lisohl!

Erijon, jag mådde bra efter kejsarsnittet, ont såklart men inte värre än att jag var uppe och gick samma kväll. Framåtböjd och långsamt men ändå. Dag 4 var värst då det sved som fan i snittet. Nu 9 dagar efter gör det fortfarande lite ont och jag kan inte direkt ta eb långpromenad men att gå runt hemma och greja går bra. En kortis till affären osv.

Hur mår du nu?

• BFoktober2017

Imorse fick jag ont i magen, det gick över fort. Men jag började nästan tjuta, då jag känner att jag är inte redo för förlossning o smärta. Det känns som att jag inte kommer klara detta. Det är för länge sen (6år) såhär kände jag inte när barn nr 2 skulle komma.. har bf idag, men räknar ju såklart med att gå över ett par dagar/ vecka/veckor.. hoppas bara jag slipper bli igångsatt, det vill jag verkligen inte.. det tror jag är värre. Låter ju som jag har förlossningsrädsla..

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-25 16:47:24 följande:

Imorse fick jag ont i magen, det gick över fort. Men jag började nästan tjuta, då jag känner att jag är inte redo för förlossning o smärta. Det känns som att jag inte kommer klara detta. Det är för länge sen (6år) såhär kände jag inte när barn nr 2 skulle komma.. har bf idag, men räknar ju såklart med att gå över ett par dagar/ vecka/veckor.. hoppas bara jag slipper bli igångsatt, det vill jag verkligen inte.. det tror jag är värre. Låter ju som jag har förlossningsrädsla..

Jag känner igen mig! Var så pepp inför min andra förlossning, men den här ville jag helst bara förtränga. Försökte nog typ låtsas som att det inte skulle hända... Och ärligt talat gjorde det overkligt ont ibland, men bara en kort stund och då går det trots allt att stå ut. Jag tror att du kommer att klara det fint när det väl är dags!
  • FiaW

Grattis till de nya bäbisarna och HEJA er som är kvar! Nu är det inte långt kvar :)

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-10-25 20:21:29 följande:

Jag känner igen mig! Var så pepp inför min andra förlossning, men den här ville jag helst bara förtränga. Försökte nog typ låtsas som att det inte skulle hända... Och ärligt talat gjorde det overkligt ont ibland, men bara en kort stund och då går det trots allt att stå ut. Jag tror att du kommer att klara det fint när det väl är dags!

Ja bara jag hinner dit så att jag får smärtlindring.. tänker även på smärtan hemma innan man åker..

men det gå säkert bra!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017