• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn

Vilken fin mage!

Känns som en evighet sen jag var gravid trots att bebis bara är 9 dagar... Konstigt.

Jag har aldrig haft några förvärkar eller känningar att förlossningen varit på gång med någon av mina tre barn. Det har varit på riktigt på en gång.

• Linnnn

Och de har förresten kommit tidigare för varje gång. Bf + 10, bf och bf -1.

• Marrebj

Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga

• LitenBlomma
    Marrebj skrev 2017-10-28 11:30:15 följande:

Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga

Grattis!!

Hur känns det för dig att det blev kejsarsnitt?

Ett tips är att ta tabletterna med jämna mellanrum de första dagarna. Jag väntade för länge ibland och trodde att jag inte hade så ont.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • BFoktober2017

Så skönt att det äntligen är över och stort Grattis
  • lisohl

Grattis och bra jobbat!
  • FiaW

Äntligen, stort grattis! :)
  • Glad81

Jättegrattis :)
  • Spångamorsan

Äntligen en bebis till! Stort grattis. Vette 17 om jag ens kommer kvala in i Oktober i nu här takten. Nummer två är nu officiellt senare än vad ettan var. Börjar klandra mig själv och tänka att det har att göra med att jag är i sämre fysisk form den här graviditeten. Eller det kanske bara är naturens lotteri, vad vet jag. Ställer in mig på en kväll i soffan igen (som blir mer och mer obekväm för var dag som går!!! ) istället för att sniffa gas på ett sjukhus. Alltså, jag oooorkar inte, jag är så tung, känner mig sprickfärdig!!! Magen har svullnat upp och blivit megastor de senaste dagarna, hur stor tänker hon bli??? Hjälp, vill inte föda en jättebebis!!

God kväll, god helg. Till er som fött: Snusa lite på huvudet åt mig också. Till er som är gravida: Hoppas ikväll är kvällen!

• Marrebj
    LitenBlomma skrev 2017-10-28 12:49:08 följande:

Grattis!!

Hur känns det för dig att det blev kejsarsnitt?

Ett tips är att ta tabletterna med jämna mellanrum de första dagarna. Jag väntade för länge ibland och trodde att jag inte hade så ont.

Det kändes helt okej , jag var så slut så kändes som en lättnad faktiskt . Hade jätte bra personal runt mig så allt blev roligt istället för spänt .

Ont ordentligt nu å gjorde samma misstag dom första timmarna som du säger , men nu är de både morfin å alla tabletter jag ska ha med jämna mellan rum haha . Man känner sig maktlös att inte kunna göra något . Sambon fixar allt till oss båda å ger mig honom när jag har styrka och ork hålla honom . Men snart ska jag upp å gå för andra omgången :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017