• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Skrutten_85
    crx skrev 2017-03-03 13:12:46 följande:

Oh så fint!!! Var gjorde du?

Ja verkligen :) jag gjorde i Norrköping på vrinnevi.
  • Skrutten_85
    BFoktober2017 skrev 2017-03-03 15:58:19 följande:

Får man glra vul? Eller har ni bokat in själva? Har aldrig blivit erbjuden det. Skulle oxå gärna vilja göra ett

Nej jag bokade in själv pga två missfall efter varandra innan denna graviditet.
  • glasstoppen
    Skrutten_85 skrev 2017-03-03 18:40:28 följande:

Ja verkligen :) jag gjorde i Norrköping på vrinnevi.

Hur bokade du det? Kosta de mycket extra?:)
  • embollen

Plussade igår. Bf 30/10. 24år och det är tredje barnet, minsta är nu 8 månader. Vi har haft en dröm om dom två minsta tätt så det känns fantastiskt! Bara att hoppas det går vägen. Vecka 6 nu.

• Eholmis
    embollen skrev 2017-03-03 21:40:03 följande:

Plussade igår. Bf 30/10. 24år och det är tredje barnet, minsta är nu 8 månader. Vi har haft en dröm om dom två minsta tätt så det känns fantastiskt! Bara att hoppas det går vägen. Vecka 6 nu.

Vad roligt! :D är själv 22 och väntar också tredje barnet. Hur gamla är dina andra två? Jag har en dotter på 4,5 och en son som blir 3 i maj ?
  • Elerin

Jag hoppar in här!

Är gravid med vårt första barn, vilket känns underbart... Men oj vad konstigt det känns att skriva att jag är gravid!! Har nog inte fattat det än, trots allt... Som många andra är vi oroliga för missfall, men vi försöker tänka att "om det händer, så är vi bara på't igen!" ;) Men det får inte hända...

Jag testade med CB digitalt den 24/2, vilket visade på v.2-3. I tisdags var vi hos bm för ett första besök, ska dit igen den 14/3 för provtagningar och sedan den 11/4 för ett tidigt ul för att säkerställa vilken vecka jag är i. Men troligtvis blir det en bebis i slutet av oktober, förutsatt att allt går som det ska! *längtar* Tiden går alldeles för långsamt bara... ;P

Finns det nån mer här som äter Sertralin (eller ett annat ssri-preparat)? Är så orolig över hur bebisen kommer må vid födseln, men även över hur jag kommer må när jag minskar dosen i slutet av graviditeten... :(

• Skrutten_85
    glasstoppen skrev 2017-03-03 21:07:20 följande:

Hur bokade du det? Kosta de mycket extra?:)

Jag ringde kvinnokliniken/kk och fick betala 200:-
  • Sarasvarar
    Elerin skrev 2017-03-04 14:38:54 följande:

Jag hoppar in här!

Är gravid med vårt första barn, vilket känns underbart... Men oj vad konstigt det känns att skriva att jag är gravid!! Har nog inte fattat det än, trots allt... Som många andra är vi oroliga för missfall, men vi försöker tänka att "om det händer, så är vi bara på't igen!" ;) Men det får inte hända...

Jag testade med CB digitalt den 24/2, vilket visade på v.2-3. I tisdags var vi hos bm för ett första besök, ska dit igen den 14/3 för provtagningar och sedan den 11/4 för ett tidigt ul för att säkerställa vilken vecka jag är i. Men troligtvis blir det en bebis i slutet av oktober, förutsatt att allt går som det ska! *längtar* Tiden går alldeles för långsamt bara... ;P

Finns det nån mer här som äter Sertralin (eller ett annat ssri-preparat)? Är så orolig över hur bebisen kommer må vid födseln, men även över hur jag kommer må när jag minskar dosen i slutet av graviditeten... :(

Jag tar inte Sertralin just nu, men tog det för fem år sedan ungefär. Nu tar jag däremot Lamotrigin men satte ut medicinen när jag fick reda på att jag var gravid. Det går att ta den ändå, men jag ville vara på säkra sidan. Än så länge mår jag väldigt bra psykiskt och märker ingen skillnad. Är bara lycklig över att vara gravid! :) Väntar också mitt första, BF 24 oktober.
  • Matiillda

Hej! så extremt nojig som jag är skulle jag behöva lite råd. Jag är nu i v.8 och vart mitt i illamåendet super sugen på en Nocco och dum som jag är tänkte jag bara på att det var koffeinet som inte är bra så jag köpte en utan koffein. Nu i efterhand är jag jätte orolig för att det är något annat i dom som inte är bra för barnet så tänkte mest bara för att lugna mig själv kolla om någon har erfarenhet av detta..

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017