• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Ejin
    Ejin skrev 2017-03-06 16:38:58 följande:
    Båda mina döttrar har kommit tidigare än utsatt datum så betvivlar på att denna kommer födas på min födelsedag men lite roligt är de att möjligheten finns ????...
    Vet inte varför de blev frågetecken. De skulle va en smiley
  • carolinheiner
    Hallonfrossa skrev 2017-03-06 14:19:56 följande:
    Ser inte heller ditt meddelande och får inte fram någon profil på din mail.

Men jag skickade att du kan sökande mig, hoppas du ser det meddelandet
    Ja heter Carolin Heiner på facebook från Halmstaf
  • MaalinViktoria
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Skicka ditt Facebook konto till mig :) Lägger till dig som vän och lägger in dig i en sluten grupp :) 
  • MaalinViktoria
    carolinheiner skrev 2017-03-06 06:51:28 följande:

Är de ingen som kan svara på hur vi gör för att gå med i facebookgruppen?!

Förlåt, hemlig grupp menar jag :)
  • Jolly23

Har era symptom minskat? Mitt illamående var som bortblåst igår. Idag känns jag mindre uppsvälld i magen och brösten känns inte lika hårda/spända. Man blir ju orolig men jag läste att illamåendet brukar släppa i v 12. Jag går in i v11 imorgon.

• minimama

Nu är jag i vecka 10+2 och ska imorgon göra nipt test. Är det någon annan i gruppen som gjort det eller ska göra det? Jag är lite nervös, inte för att vi har någon hög risk för genetisk sjukdom då jag är ung och det finns inte i släkten men eftersom det erbjuds här i Spanien så tyckte min läkare att jag lika gärna kunde ta det, extra plus att man får reda på könet också ju :)

• crx
    Jolly23 skrev 2017-03-07 06:28:31 följande:

Har era symptom minskat? Mitt illamående var som bortblåst igår. Idag känns jag mindre uppsvälld i magen och brösten känns inte lika hårda/spända. Man blir ju orolig men jag läste att illamåendet brukar släppa i v 12. Jag går in i v11 imorgon.

Jag är i v 8 eller 10-11 (men minst 8a) och i onsdags samt lördags kände jag precis som du. Fick total panik! Mitt stackars psyke tål inte sådan oro, ringde till bm och gynakuten men samtliga sa att det bara är att vänta. HUR DÅ?!!!! Mår fortfarande illa och trött men verkar vara sämre varannan dag nu. Brösten är det som minskat i symtom mest :(

I morgon ska jag träffa bm på inskrivning o då får jag ta upp allt.

Finns tydligen "tysta veckor" och de kan uppkomma redan fr V8 men vanligast runt 10-12.

Kram!
  • Jolly23
    crx skrev 2017-03-07 10:07:23 följande:
    Jag är i v 8 eller 10-11 (men minst 8a) och i onsdags samt lördags kände jag precis som du. Fick total panik! Mitt stackars psyke tål inte sådan oro, ringde till bm och gynakuten men samtliga sa att det bara är att vänta. HUR DÅ?!!!! Mår fortfarande illa och trött men verkar vara sämre varannan dag nu. Brösten är det som minskat i symtom mest :(

I morgon ska jag träffa bm på inskrivning o då får jag ta upp allt.

Finns tydligen "tysta veckor" och de kan uppkomma redan fr V8 men vanligast runt 10-12.

Kram!
    Usch, förstår precis!
    Har dock googlat runt lite och det är tydligen inte jätteovanligt med dessa "spökveckor" just den här perioden. Men klart man blir nojig. Åh vad skönt att du får träffa bm imorgon, återkom gärna med vad hon sa.
  • jezz81

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

• Hallonfrossa
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Beklagar jätte mycket! <3
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017