• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Malin 845

Är i vecka 7 (6+1) nu, och tröttheten har gjort att jag känner mig som en klubbad säl.
    Sover ganska dåligt på nätterna (förmodligen då jag somnar i soffan kl 19) men på dagarna är jag supertrött efter kl 13.
    Någon mer som är supertrött?
    Illamående har jag av vissa dofter, som sambons parfym, fisk och annan mat.

Var för övrigt på Hälsosamtal igår och träffade den gulligaste barnmorskan jag träffat :) känner stort förtroende till henne och hon lugnade ner min rädsla.

• lisohl
    Malin 845 skrev 2017-03-08 19:32:15 följande:

Är i vecka 7 (6+1) nu, och tröttheten har gjort att jag känner mig som en klubbad säl.
    Sover ganska dåligt på nätterna (förmodligen då jag somnar i soffan kl 19) men på dagarna är jag supertrött efter kl 13.
    Någon mer som är supertrött?
    Illamående har jag av vissa dofter, som sambons parfym, fisk och annan mat.

Var för övrigt på Hälsosamtal igår och träffade den gulligaste barnmorskan jag träffat :) känner stort förtroende till henne och hon lugnade ner min rädsla.

Jag är också 6+1 idag! Jag är också jättetrött. Till viss del beror det nog på att vår 2-åring inte sover så värst bra på nätterna för tillfället. Förra graviditeten försvann den förlamande tröttheten i v 10 så jag försöker bara hålla ut.

Jag känner också av illamående men kan inte koppla det till nån särskild doft eller mat.

Va härligt att du verkar ha fått en bra barnmorska, det är viktigt! :)
  • Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-08 20:56:22 följande:
    Jag är också 6+1 idag! Jag är också jättetrött. Till viss del beror det nog på att vår 2-åring inte sover så värst bra på nätterna för tillfället. Förra graviditeten försvann den förlamande tröttheten i v 10 så jag försöker bara hålla ut.

Jag känner också av illamående men kan inte koppla det till nån särskild doft eller mat.

Va härligt att du verkar ha fått en bra barnmorska, det är viktigt! :)
    För din del kan det ju bero på ditt barn dom inte sover så bra, i kombo med graviditeten!
    Hoppas verkligen det avtar snart! Är så trött jämt, och sov i 2 timmar efter jobbet. Är nu lika trött igen :P

Höll på att kräkas i morse när jag öppnade kylen, vart dålig mat där inne som sambon inte alls kände av :P har näsa som en blodhund, haha.
    Får du tidigt vul? Ska få se vårt pyre nästa torsdag :)
  • lisohl
    Malin 845 skrev 2017-03-08 21:40:46 följande:
    För din del kan det ju bero på ditt barn dom inte sover så bra, i kombo med graviditeten!
    Hoppas verkligen det avtar snart! Är så trött jämt, och sov i 2 timmar efter jobbet. Är nu lika trött igen :P

Höll på att kräkas i morse när jag öppnade kylen, vart dålig mat där inne som sambon inte alls kände av :P har näsa som en blodhund, haha.
    Får du tidigt vul? Ska få se vårt pyre nästa torsdag :)
    Nej får inget vul. Då det är andra barnet har vi inskrivning/hälsosamtal först i v 12 och sen får vi vackert vänta till v 18-20 för rul.

Åh så mysigt!
  • Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-08 22:14:47 följande:
    Nej får inget vul. Då det är andra barnet har vi inskrivning/hälsosamtal först i v 12 och sen får vi vackert vänta till v 18-20 för rul.

Åh så mysigt!
    Jaha vad synd!
    Jag får kub i mitt landsting, det blir den 24/4 :) sen blir det inskrivning 25/4, lär vara i typ vecka 14 då :). De har alltid inskrivningen efter kub tydligen :) jag hade hälsosamtalet igår.

Ja det är spännande, men ändå skrämmande! Är livrädd att det inte är något där inne!
  • lisohl

Usch och fy! Igår åt vi leverbiff till middag och idag kommer jag på att man ju inte ska äta det pga ökad risk för missbildning och missfall. Eftersom att det inte går göra ogjort försöker jag intala mig själv att en gång är ingen gång, men det går inget vidare. Om jag får missfall eller man på rul ser någon missbildning kommer jag garanterat att klandra mig själv. Ville bara få ur mig det.

• Ejin

Jag åt vaccumpackad kallrökt Lax idag. Enl lvm kan man äta de om de är nyförpackat o den gick ut den 26/3 så de kändes som den var ganska nyförpackad men nu fick jag ångest. Läste sen att kallrökt o gravad lax är en vanligaste källan till smitta av listeria... fan varför skriver de inte bara att man ska undvika den... nu är jag sjukt nojjig givetvis .

• lisohl
    Ejin skrev 2017-03-09 12:12:59 följande:

Jag åt vaccumpackad kallrökt Lax idag. Enl lvm kan man äta de om de är nyförpackat o den gick ut den 26/3 så de kändes som den var ganska nyförpackad men nu fick jag ångest. Läste sen att kallrökt o gravad lax är en vanligaste källan till smitta av listeria... fan varför skriver de inte bara att man ska undvika den... nu är jag sjukt nojjig givetvis .

Känner verkligen igen mig i med du skriver. Går varken göra ogjort eller sluta noja över det. <3
  • Ejin
    lisohl skrev 2017-03-09 12:38:54 följande:
    Känner verkligen igen mig i med du skriver. Går varken göra ogjort eller sluta noja över det. <3
    Nej jag är halvt hysterisk nu för givetvis kom sambon in o sa... va har du ätit lax. De är ju listeria i varför åt du de? ... ja de kan man ju undra... min mamma tycker dock att jag ska lugna mej... förr åt ju alla lax o allt möjligt o de flesta fick ju friska barn ändå... sant men svårt o inte balla ur... varför varför åt jag de.???
  • minimama

Syns det något på era magar än? Min mage är stor för v.10 tycker jag och den var inte så i mina två förra graviditeter.. nästan så jag börjar tro att doktorn missade en bebis vid ultraljudet i v.8.. :S ( bild från idag)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017