• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • becka1989

Här har man gått in i v 10 nu snart 11 symptomerna har spökat 1vecka nu ena dagen har jag alla känningar andra inga hatar när det är så. Bara 9veckor kvar till rul :) bara vänta

• glasstoppen

Har typ inga känningar förutom att brösten gör ont o spänner.. känns som det blir så hyper att man måste känna nått? Känns ibland som man är skengravid. Vad menas med tysta veckor?

• BFoktober2017
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Va tråkigt. Beklagar
  • Ejin
    minimama skrev 2017-03-07 08:12:56 följande:

Nu är jag i vecka 10+2 och ska imorgon göra nipt test. Är det någon annan i gruppen som gjort det eller ska göra det? Jag är lite nervös, inte för att vi har någon hög risk för genetisk sjukdom då jag är ung och det finns inte i släkten men eftersom det erbjuds här i Spanien så tyckte min läkare att jag lika gärna kunde ta det, extra plus att man får reda på könet också ju :)

Jag vill hemskt gärna göra nipt men här i Sverige får man betala för de själv o de kostar minst 6000 kr så tyvärr känner jag att de blir för dyrt... hade lätt gjort de om de hade erbjudits här .
  • minimama
    Ejin skrev 2017-03-07 17:24:10 följande:

Jag vill hemskt gärna göra nipt men här i Sverige får man betala för de själv o de kostar minst 6000 kr så tyvärr känner jag att de blir för dyrt... hade lätt gjort de om de hade erbjudits här .

Ja det är synd, det erbjuds inte inom den offentliga vården här heller men vi som har privat sjukvårdsförsäkring kan göra det :) lika bra att utnyttja det till fullo känner jag :p haha!
  • Glad81
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Va ledsamt. Håller tummarna för att ni snart får ett plus igen. Styrkekramar till er.
  • Ejin

Vi berättade för barnen (5 och 8 ) igår om bebisen efter att jag gjort mitt vul. Kändes lite säkrare då... vi bad den hålla de lite hemligt ett tag till men de visade sig att en 5 åring inte håller saker hemliga hahah. De blev iaf jätte glada och uppspelta. Förvånande ville 8 åringen veta hur bebisen kom in i magen , trots att vi redan haft de snacket för länge sen samt att hon har två mindre syskon sen innan. Visade en film på Barnkanalen från youtube som 5 åringen brukar kolla på o efter de var de noll följdfrågor så nog visste hon nog trots allt men en bekräftelse var nog mest de hon var ute efter Hahahah....

• FiaW
    Ejin skrev 2017-03-06 14:34:39 följande:

Har varit på vul idag. Allt såg bra ut. Hjärtat slog och jag har gått 8 fulla veckor idag precis som jag trodde. Beräknad förlossning är 17 oktober vilket också råkar vara min egen födelsedag...

Så kul! Vi var på VUL igår och har BF 16/10 då jag var i v. 8+1.
    Mina symptom har minskat ganska mycket de senaste tre dagarna. Jag mår inte lika illa, har mindre ont i brösten och inte så svullen mage längre. Det känns ju jätteläskigt när symptomen försvinner men i och med att man fick se ett tickande hjärta igår så känns det bättre.
    Vad har du för symptom? Har de minskat något? Har förstått det som att det kan hända från v. 9 och framåt.

Vi berättade också för min sambos barn igår, det känns ju lite säkrare efter ett lyckat VUL. De är 16 och 18 år och blev jätteglada för ett sladd-syskon.
  • becka1989

V 11 snart känns som tiden går sakta nu haha, har illamående lite då och då och är trött sover mellan 21-7 sen 13-15 när sonen sover middag skönt när man är mammaledig. Har halsbränna varje kväll när jag ska sova och äter fan hela tiden men har inget sug efter något blir mer illamående av att tänka på vissa maträtter istället haha.

Har hittills gått upp 3kg sen vecka 5 men med sonen gick jag ner 2kg innan jag gick upp just pga att jag spydde i 5eckor innan jag fick tabletter mot det.

Här blir det inget kub då det kostar massa och det görs inte i våran stad heller vilket är synd.

Har själv tvilling gener dock dog min bror i vecka 26 i magen så hoppas verkligen inte att det är tvillingar det kommer jag nog inte fixa med en son på 15månader haha

• brennaV

Hej! Det finns en novembertråd. Jag är med i den. Vi har en hemlig fb grupp också. Sök på användare celz och skriv privat meddelande till henne om du vill vara med i gruppen!

Mrspalsson skrev 2017-03-05 20:19:46 följande:

Hej alla glada plussare!

Vi plussade idag med bf 7/11 (barn nr 3) . Vill gärna ha fler att hänga med under graviditeten även fast ni har bf oktober, kunde inte hitta nån tråd för november? Har ni tänkt starta någon fb grupp?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017