• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-08 17:20:24 följande:

Early visade så på mig när jag inte va gravid. Så de testat är inte något jag rekommenderar för någon.Men detta däremot :D hoppas hoppas

Tog ett vanligt cb plus efteråt som det syntes tydligare på :D
  • Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 14:25:23 följande:

Var tvungen att testa en vanlig sticka som mäter från 25 och det är ett supersvagt på den också!! :D hoppas hoppas att de stannar nu!

Såå spännande!!! Du får testa imorgon med och visa bild!! Skrattande
  • carrolinea
    Isvattenis skrev 2017-03-06 21:37:22 följande:

Okej då håller vi tummarna för de.

Har du några andra symtom?

Jag känner absolut ingenting så... :((

Mycket flytningar och svullen mage. Trött som ett as... typ de. Men exakt såhär var de när vi fick positivt innan jul.

Usch tycker det är så svårt att hitta om ngn citerar. Kan ni inte alla bara hänga på i vår hemliga Facebookgrupp för de som försöker nu? Lättare att kunna skriva osv.
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 17:51:53 följande:

Såå spännande!!! Du får testa imorgon med och visa bild!! 

Ja :D tog ju vanligt cb också och där blev det plus! Trodde ärligt inte att de skulle synas nåt på de från 25 :D

Så tre olika test och till o med min man såg på alla :) är ju bara på äl +8/9 också :D
  • Anonym (Millody)

Hej ! Känner att jag hoppar in här :)

Jag och min sambo försöker inte aktivt att bli gravida men har sagt att, sker det så är vi redo.

Hade äl 21/2 och är nu på bim +1 och ej plussat.

Tänkte vänta i några dagar med att testa eftersom min mens alltid annars är extremt regelbunden.

Har haft väldigt ömma bröstvårtor under dagen och mått lite konstigt (kroppen känns tung och energilös, men är helt klar i huvudet).

Man kanske inte ska hoppas på för mycket än.

• RebeccaLouise
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 17:44:42 följande:

Tog ett vanligt cb plus efteråt som det syntes tydligare på :D

Håller tummarna :D hur många dagar till Bim?
  • Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-08 18:24:50 följande:

Håller tummarna :D hur många dagar till Bim?

Vet inte riktigt, fick tidigt MF förra månaden så det blev lite annorlunda. Men om äl var när jag tror så är det bim -3 idag. :) har ganska kort lutealfas. Tack :)
  • Anonym (M)

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?
    Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

• Emmie79
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 19:28:41 följande:

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?
    Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

Jag tror att det är så med Clearblues ägglossningstest att efter att de blivit positiva så kan man inte använda dem mer för då har testet "sugit upp" tillräckligt med LH-hormon så det är inte pålitligt längre. Så var det i alla fall med mitt senaste CB-test (med dubbel hormonindikator).
  • Anonym (M)
    Emmie79 skrev 2017-03-08 20:39:35 följande:

Jag tror att det är så med Clearblues ägglossningstest att efter att de blivit positiva så kan man inte använda dem mer för då har testet "sugit upp" tillräckligt med LH-hormon så det är inte pålitligt längre. Så var det i alla fall med mitt senaste CB-test (med dubbel hormonindikator).

Det är det testet jag också har. Men jag trodde man kunde testa igen efrer att gubben försvunnit efter 48 timmar. Men då måste man alltså slänga behållaren och köpa ny inför nästa månad...?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017