• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Provence1
    Milou3 skrev 2017-03-09 17:12:26 följande:

Blä!!! :(

Får försöka tänka positivt, kommer ju kunna ta ett glas rött och svulla opastöriserade ostar i helgen iaf. Även om ett plus på stickan hade varit bättre.

Känner mig helt otröstlig just nu...kändes så annorlunda den här månaden med nya symptom:(
  • Pmc85
    RebeccaLouise skrev 2017-03-09 17:33:49 följande:

Mitt fäste på äl+11 (nid) och jag testade först positivt på äl+13 svagt och starkare på äl+14

Åh det ger mig hopp :D härligt!
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-09 19:20:51 följande:

Känner mig helt otröstlig just nu...kändes så annorlunda den här månaden med nya symptom:(

Usch :( vet exakt hur pissigt det känns!
  • Milie
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 19:28:41 följande:

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?

Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

Det betyder egentligen ingenting. Det är lite därför CB gjort så att smileyn "sitter fast" i avläsaren i ett antal dygn. De vill inte att man fortsätter testa eftersom det inte ger någon vidare information. När LH ökar så säger testet att ÄL kommer ske inom ett visst antal timmar (48 eller liknande). Hur länge LH är ökat spelar ingen roll. För vissa är det ökat i 5 timmar och för andra i flera dagar.
  • Milie

Imorgon ska mensen komma och det bör den göra så vi inte fick till något bra försök den här månaden. Så det känns lugnt. Jag tror vi hade sex 6-7 dagar innan ägglossning och jag vet att det finns en teoretisk chans, men jag vet också att vi inte är extremt fertila så för oss är det omöjligt. Är man ett par som kan missa med en vecka så tar det inte flera månader att få till en bebis. Hehe.

• Anonym (M)
    Milie skrev 2017-03-09 22:07:17 följande:
    Det betyder egentligen ingenting. Det är lite därför CB gjort så att smileyn "sitter fast" i avläsaren i ett antal dygn. De vill inte att man fortsätter testa eftersom det inte ger någon vidare information. När LH ökar så säger testet att ÄL kommer ske inom ett visst antal timmar (48 eller liknande). Hur länge LH är ökat spelar ingen roll. För vissa är det ökat i 5 timmar och för andra i flera dagar.
    Ok, tack för bra svar! :)
  • Isvattenis
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 19:28:41 följande:

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?

Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

Jag började med vanliga ÄL stickor på dag 11 efter att ha känt lite obehag.( brukar ha ÄL dag 20) fick direkt positivt direkt. Fortsatte sen testa varje dag två ggr om dagen o de vart näst intill lika starkt varje dag.. Så då slutade jag. Sen fick jag tydlig ÄL känning dag 18 o fick då starkare än kontroll streck igen. Sen sjönk de lite lite o veckan och sen positivt igen en vecka senare med tydliga ÄL känningar. Så ÄL sköt på sig en vecka men fattar inte varför jag hade positivt den 11. Både och de där med ÄL test :/

BIM imorgon så de blir spännande
  • Anonym (M)
    Isvattenis skrev 2017-03-10 00:04:34 följande:

Jag började med vanliga ÄL stickor på dag 11 efter att ha känt lite obehag.( brukar ha ÄL dag 20) fick direkt positivt direkt. Fortsatte sen testa varje dag två ggr om dagen o de vart näst intill lika starkt varje dag.. Så då slutade jag. Sen fick jag tydlig ÄL känning dag 18 o fick då starkare än kontroll streck igen. Sen sjönk de lite lite o veckan och sen positivt igen en vecka senare med tydliga ÄL känningar. Så ÄL sköt på sig en vecka men fattar inte varför jag hade positivt den 11. Både och de där med ÄL test :/

BIM imorgon så de blir spännande

Ok, vad knepigt ändå att det visar positiv så länge.. Svårt att veta när man ska våga testa med graviditetstest sen.. Men vad spännande för dig, håller tummarna! Ska du ta ett test idag? :)
  • Jooosen

Ingen mens nu på morgonen än. Kanske kommer senare. Ni med bim idag, hur går det?? Kramar!

• Lillafisfia
    Behöver pepp!! Testade neg på BIM-3 med gravidkollen tidiga. Finns chans ändå? Känt mig riktigt dåligt sista dagarna, ont/spänningar/molvärk i tjejmagen, mycket mer än innan mens. molvärken brukar dessutom komma typ 1 dag innan eller samma dag som mens nu har det varit så här från ÄL. Känns nästan som träningsvärk i magen :/ Tappar dock hopp då det blev neg på ett testa tidigt.. .Någon som vart med om liknande?Oskyldig
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017