• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-18 10:12:23 följande:

Tack :) Jag mår sådär. Igårkväll hade jag jätteont i buken och typ kramper. Idag är det liiite bättre men är fortfarande öm och har hugg/kramper. Hoppas att det lägger sig :)

Ja usch stackarn hoppas du snart blir bra igen. Har du fått veta om när det ev blir insättning?:) spännande!!!
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-18 18:10:38 följande:

Vet precis hur du känner dig. Det får man försöka göra, allt löser sig på något sätt alltid:

jag håller på med nässprayandet och är inne på sprutdag 6 idag :)

Ah då ligger vi lika i behandlingen! Hur mår du av sprayen? Jag mår illa och har haft huvudvärk nästan varje dag.
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-18 19:24:22 följande:

Ah då ligger vi lika i behandlingen! Hur mår du av sprayen? Jag mår illa och har haft huvudvärk nästan varje dag.

Hehe oj kom på att jag uttryckte mig tokigt, jag menade att jag håller både med nässprayandet ( dag 36) och håller på med injektionssprutorna där jag är på dag 6.

Jag har mått relativt bra hittills, väldigt trött bara å något glömsk hehe. Vilka tider spryar du på?:)
  • ijo

Av 19 ägg var 12 mogna och 6 stycken blev befruktade. Tycker det känns lite? Fast det behövs ju bara 1 guldägg :) Insättning blir på torsdag :) Hoppas dom klarat sig bra även till dess.

• aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-18 20:43:19 följande:

Hehe oj kom på att jag uttryckte mig tokigt, jag menade att jag håller både med nässprayandet ( dag 36) och håller på med injektionssprutorna där jag är på dag 6.

Jag har mått relativt bra hittills, väldigt trött bara å något glömsk hehe. Vilka tider spryar du på?:)

Ja, jag förstod hur du menade precis när jag skickat. :) Sprayar kl 9, 15 och 21.

Hur länge fick du spraya innan du började med sprutorna?
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-18 21:12:55 följande:
    Ja, jag förstod hur du menade precis när jag skickat. :) Sprayar kl 9, 15 och 21.

Hur länge fick du spraya innan du började med sprutorna?
    Hehe ok :) Jag kör kl 05,13 & 21.
    Jag sprayade i ca 29 dagar innan jag började med sprutorna.
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-18 20:58:58 följande:

Av 19 ägg var 12 mogna och 6 stycken blev befruktade. Tycker det känns lite? Fast det behövs ju bara 1 guldägg :) Insättning blir på torsdag :) Hoppas dom klarat sig bra även till dess.

Fast 6 befruktade låter som ett jätte fint resultat :) 
    Vad spännande, då är du alldeles snart en ruvare  
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-19 05:38:07 följande:

Hehe ok :) Jag kör kl 05,13 & 21.

Jag sprayade i ca 29 dagar innan jag började med sprutorna.

Uh vad länge, hur ska man ha tålamod till det.. Jag fattade det som att man sprayade mellan 2-3 veckor?
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-19 09:22:40 följande:

Uh vad länge, hur ska man ha tålamod till det.. Jag fattade det som att man sprayade mellan 2-3 veckor?

Ja jag var lite svår nedreglerad, fick en liten cysta på ena äggstocken som vi fick ta bort(cystan) å sen efter ca 1 vecka var jag tillräckligt nedreglerad:). Så det är olika för alla :) hoppas du blir snabbare nedreglerad;) hur går d med biverkningarna?
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-19 10:10:31 följande:

Ja jag var lite svår nedreglerad, fick en liten cysta på ena äggstocken som vi fick ta bort(cystan) å sen efter ca 1 vecka var jag tillräckligt nedreglerad:). Så det är olika för alla :) hoppas du blir snabbare nedreglerad;) hur går d med biverkningarna?

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.
    Tösen88 skrev 2017-04-19 10:10:31 följande:

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017