• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-19 11:34:55 följande:

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.

Min mens är lite oregelbunden sedan tidigare men efter att jag började med suprecuren så blev den väldigt kontsig och då tyckte kliniken att jag skulle komma in för blodprov å det var då man såg att jag låg rätt högt i mina värden å då misstänkte dom cystan. Så kanske inte var svår nedreglerad utan behövde bara bli av med cystan för att komma ner i rätta värden. Upplevde mig själv som lite svår nedreglerad hehe. Ja men då kanske du är på rätt väg med nedregleringen iomed dina symtom, du får kämpa på!! Hejja!!:)
  • ijo

Nu ruvar jag på en 8-cellig <3 TD är 8/5.

Har dock fortfarande så ont efter ÄP :/ Magen är öm och krampar. Känner liksom av det hela tiden. Tycker att det borde lägga sig och hoppas att det inte har någon negativ påverkan?

• Mallin1985

Hej,
    Jag hoppar in här (hoppas det är ok).
    Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..
    Hur hade ni gjort?

• Tösen88
    ijo skrev 2017-04-20 14:34:45 följande:

Nu ruvar jag på en 8-cellig <3 TD är 8/5.

Har dock fortfarande så ont efter ÄP :/ Magen är öm och krampar. Känner liksom av det hela tiden. Tycker att det borde lägga sig och hoppas att det inte har någon negativ påverkan?

Åh vad härligt, grattis till ruvandet! Önskar dig all lycka till :)

Du kanske kan ringa och fråga kliniken? Alt ringa 1177?
  • Tösen88
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 17:06:36 följande:

Hej,

Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..

Hur hade ni gjort?

Hej på dig!

Svårt att råda dig till ngt.. Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle gjort. Det enda som behövs är ju bara det dära enda guldägget. Åh jag vet inte...hur går dina/eran funderingar?
  • Mallin1985
    Tösen88 skrev 2017-04-20 17:36:33 följande:

Hej på dig!

Svårt att råda dig till ngt.. Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle gjort. Det enda som behövs är ju bara det dära enda guldägget. Åh jag vet inte...hur går dina/eran funderingar?

Vi försöker tänka realistiskt men självklart har vi stora förhoppningar.. Jag kommer att bli väldigt besviken om det inte går igenom.

När jag läser och pratar med folk som gått igenom det här så hittar jag inte någon som lyckats på första försöket.. Är det verkligen så ovanligt?!

Är det ditt första försök du behandlas för?
  • Sarabanan

Hej,
    Hur hade ni gjort?

Jag ska också på ÄP imorgon. Är inte nervös, det går som det går, det lär göra ondare att föda och det vill jag ju få göra en dag hehe. Hur känns det för dig? Vart går du? Vi kommer troligen få frysa mina ägg dock. Manlig faktor här.
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-20 18:10:13 följande:
    Jag ska också på ÄP imorgon. Är inte nervös, det går som det går, det lär göra ondare att föda och det vill jag ju få göra en dag hehe. Hur känns det för dig? Vart går du? Vi kommer troligen få frysa mina ägg dock. Manlig faktor här.
    Hej,
    Va kul. Har dom sagt hur många dom tror att dom kan tömma? Jag är inte heller nervös för själva utplocket utan för hur det kommer att gå efteråt (hur många ägg, hur många som ev kan bli bra embryon osv).
    Vi har manlig faktor till att det inte funkar naturligt, men nu när det är så få blåsor så känns det som att dosen menopur var för låg.. Då jag har så få så kommer vi at sätta in redan på söndag (om det finns nåt att sätta in).
    Vi går i uppsala. Ni?
  • A1987

Hej,

Hur hade ni gjort?

Skulle absolut inte avbryta! Framför allt inte efter att ha gått hela vägen!

Jag har kommit framtill, att vill man läsa om dom som lyckats på första försöket, måste man googla just efter det för att hitta diskussions forum. För sist och slutligen, vi som hänger här är ju endera i startgroparna, eller de som försökt mera än en gång. Dom som lyckats, flyttar ju vanligtvis vidare till andra trådar. Sjävl har jag hoppet högt för vårt första ivf, men tänker ändå tanken att det kanske inte lyckas heller på första försöket. Hoppet måste man ju ändå behålla :)
  • Mallin1985
    A1987 skrev 2017-04-20 18:58:23 följande:
    Skulle absolut inte avbryta! Framför allt inte efter att ha gått hela vägen!

Jag har kommit framtill, att vill man läsa om dom som lyckats på första försöket, måste man googla just efter det för att hitta diskussions forum. För sist och slutligen, vi som hänger här är ju endera i startgroparna, eller de som försökt mera än en gång. Dom som lyckats, flyttar ju vanligtvis vidare till andra trådar. Sjävl har jag hoppet högt för vårt första ivf, men tänker ändå tanken att det kanske inte lyckas heller på första försöket. Hoppet måste man ju ändå behålla :)
    Tack för ditt svar.
    Hur ligger ni till i er behandling?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017