• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-09 11:24:09 följande:

Nja typ 6 cm tror jag. Men jag har fått flera ägg, de har blivit befruktade, de har delat sig och de har satt in fina ägg varje gång. Så det funkar, det är just att de inte fäster som har varit problemet...

Mår pyttelite illa. Men det brukar jag göra innan mens också. Jag har som små hugg i livmodern typ... Jag har tidigare opererat bort brösten och byggt upp nya av magfett, i förebyggande mot bröstcancer då vi har det ärftligt i släkten, så ömma bröst är inget jag kommer att känna av.

Okej, ja undrar varför de inte fäster fast allt annat ser ut och vara bra. Jätte konstigt :(.

Ja okej, klokt att vara försiktig med bröstcancer om det finns i släkten.
  • Busfrö10
    Tösen88 skrev 2017-07-09 12:18:03 följande:

Okej, ja undrar varför de inte fäster fast allt annat ser ut och vara bra. Jätte konstigt :(.

Ja okej, klokt att vara försiktig med bröstcancer om det finns i släkten.

Ja man skulle ju vilja veta det. Om det är omöjligt just hos mig eller om det bara är otur. Det blir ju inte barn av alla ägg...

Idag tycker jag att jag har vanlig mensvärk. De andra gångerna har den kommit antingen som idag eller på onsdag... Men jag hoppas fortfarande på att båda kottarna blir kvar <3
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-07-09 11:14:29 följande:

Jag har td 18/7 så det är långt kvar än:-/.

Haft lite molvärk under natten å förmiddagen så börjar ana att det kanske är M som är pågång fast den kanske är lite tidig. Hoppas att det inte är så :-/.

Förstår din väntan och längtan, det är frustrerande. Vet du ifall när du brukar ha ägglossning så att du vet ungefär när ni kan köra igång med fet sen när din klinik har öppnat? Hur många var det ni hade fått till frysen?:)

Jag har inte så stor erfarenhet av ägglossningstest osv men tänkte att jag denna period skulle kolla om/när ägglossningen var. På cd16 fick jag en glad gubbe på cb digitaltest, testade vid kl 13. Testade sedan på eftermiddagen vid 18 och då var den glada gubben borta? Kan det verkligen visa så kort ägglossning? Om det stämmer med ägglossning då kommer väl mensen kring 21 juli, för tidigt för att jag ska hinna köra frysförsök på den här cykeln :( Det är så typiskt för min menscykel har varit jättelång (typ 35-40 dagar) dom senaste gångerna och nu när den behöver vara lång verkar den komma tidigare. Så får nog ställa in mig på FET i september istället för augusti.

Vi fick 4 st till frysen. Hur många var det ni fick? :)
  • Peterste88

Hej

Jag och min fru på påbörjade ivf 2016. Men den fortsatte 2017. Dvs vi gjorde några försök. Men skulle vilja upplysa personer genom vår väg genom ivf, känslor,tankar och vad man kan tänka på. Det är en väldigt intim och svår period både fysiskt och mentalt . Det är svårt speciellt när man inte är berädd på vad som kommer . Skulle ni ha några frågor om vår väg så ställ dem gärna .

Vår väg hittar ni i inlägget nedan .

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

• Busfrö10

Idag är vi på rd 12. Tjuvtestade körde, först tyckte jag att det var ett tydligt plus... men när jag tog på mig brillorna var det inte så. Dock tyckte jag mig se ett sjukt svagt streck... KAN ha varit att där skulle ha varit ett om det var plus. Gjorde ett till lite senare och det var likadant. Förmodligen jag som så gärna vill ha ett plus att jag ser i syne... Mår sjukt illa just nu. Men det ju bero på att mensen är på g. Ska testa på torsdag igen... Åh fan vad jag vill att det ska gå den här gången... Fjärde gången gillt!=)

• Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-11 10:00:42 följande:

Idag är vi på rd 12. Tjuvtestade körde, först tyckte jag att det var ett tydligt plus... men när jag tog på mig brillorna var det inte så. Dock tyckte jag mig se ett sjukt svagt streck... KAN ha varit att där skulle ha varit ett om det var plus. Gjorde ett till lite senare och det var likadant. Förmodligen jag som så gärna vill ha ett plus att jag ser i syne... Mår sjukt illa just nu. Men det ju bero på att mensen är på g. Ska testa på torsdag igen... Åh fan vad jag vill att det ska gå den här gången... Fjärde gången gillt!=)

Åh så spännande. Hur gick det idag?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-07-10 20:14:18 följande:

Jag har inte så stor erfarenhet av ägglossningstest osv men tänkte att jag denna period skulle kolla om/när ägglossningen var. På cd16 fick jag en glad gubbe på cb digitaltest, testade vid kl 13. Testade sedan på eftermiddagen vid 18 och då var den glada gubben borta? Kan det verkligen visa så kort ägglossning? Om det stämmer med ägglossning då kommer väl mensen kring 21 juli, för tidigt för att jag ska hinna köra frysförsök på den här cykeln :( Det är så typiskt för min menscykel har varit jättelång (typ 35-40 dagar) dom senaste gångerna och nu när den behöver vara lång verkar den komma tidigare. Så får nog ställa in mig på FET i september istället för augusti.

Vi fick 4 st till frysen. Hur många var det ni fick? :)

Hejsan! Okej, jag förstår.

Vi bara denna en till frysen. Idag kom mensen så det sket sig igen :-/
  • Busfrö10
    Tösen88 skrev 2017-07-13 14:05:47 följande:

Idag kom mensen... :-'(

Åh, fan också!

Har bestämt att testa på söndag då var har testdag. Om nu inte mensen kommit innan. Men inget än så länge. Dock en jävla mensvärk...
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017