• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-09-01 16:47:13 följande:

Jaaaa!! Grattis!! Vad roligt. Förstår din oro men försök och njut av ditt plus. Grattis igen!

Jepp... Igång igen. Det håller jag på med ändå till ägglossningssprutan har jag för mig. En evighet iaf. 1 puff i varje näsborre kl 5.00, 13.00 och 21.00 varje dag..sen tar man bara 1 puff i ena näsborren ett tag.

Tusen tack :) Okej! Och sen börjar du med sprutor efter några veckor eller? Hoppas så att vi båda får plussa och gå hela vägen denna gång! <3
  • Elise39

Hej!

Har varit borta från FL ett tag men nu tillbaka. Började spraya i början av augusti och har kört med menopur sedan tisdag förra veckan. Första UL visade 4 blåsor på vardera sida. Ev ÄP på måndag!

• Tösen88
    ijo skrev 2017-09-02 12:17:09 följande:

Tusen tack :) Okej! Och sen börjar du med sprutor efter några veckor eller? Hoppas så att vi båda får plussa och gå hela vägen denna gång! <3

Ja precis. Det hoppas vi innerligt :)

Hur mår du?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-06 16:08:11 följande:

Hej!

Har varit borta från FL ett tag men nu tillbaka. Började spraya i början av augusti och har kört med menopur sedan tisdag förra veckan. Första UL visade 4 blåsor på vardera sida. Ev ÄP på måndag!

Vad spänannde:)

Hur känns det inför äp?

Är det andra ivfn?
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-07 18:31:15 följande:
    Vad spänannde:)

Hur känns det inför äp?

Är det andra ivfn?
    Ja, andra försöket. På första så fick vi ut endast 3 ägg och inga blev befruktade. Den här gången så hoppas vi på fler ????. ÄP gör så ont! Ska be om extra bedövning om det går.
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-09-02 12:15:07 följande:

Tusen tack! :) Oj vad jobbigt. När började illamående för dig? Hoppas det släpper snart! Det klart att man helst vill slippa må dåligt. Men just nu skulle jag gärna vilja må liiite illa bara så det känns mer på riktigt ;) Denna ständiga oro är så jobbig. Måste försöka hålla mig sysselsatt så tiden inte står still!

Hoppas att allt fortskrider som det ska! Har du fått må lite illa nu?
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-07 22:03:40 följande:

Ja, andra försöket. På första så fick vi ut endast 3 ägg och inga blev befruktade. Den här gången så hoppas vi på fler ????. ÄP gör så ont! Ska be om extra bedövning om det går.

Hur gick det för er? Hoppas på många fina små ägg!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-09-01 16:47:13 följande:

Jaaaa!! Grattis!! Vad roligt. Förstår din oro men försök och njut av ditt plus. Grattis igen!

Jepp... Igång igen. Det håller jag på med ändå till ägglossningssprutan har jag för mig. En evighet iaf. 1 puff i varje näsborre kl 5.00, 13.00 och 21.00 varje dag..sen tar man bara 1 puff i ena näsborren ett tag.

Hur går det för dej tösen? Börjar det dra ihop sej för ÄP snart?
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-11 05:10:30 följande:
    Hur gick det för er? Hoppas på många fina små ägg!
    Sitter och väntar i väntrummet. ÄP inom 1 timme ????
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-11 10:01:22 följande:

Sitter och väntar i väntrummet. ÄP inom 1 timme ????

Åh det var idag! Hoppas att allt gick bra!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017