• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88

Hej!

Ah okej, undrar om sahlgrenska kan göra en immunologisk behandling?

Åh så härligt med tvillingar:) stort grattis!! :) hur mår du?

shrigley skrev 2017-08-10 10:53:41 följande:

Ta kontakt med IVF Falun och gör en immunologisk behandling i samband med nästa IVF. Det kan vara så att du har ett förhöjt immunförsvar som skjuter bort embryot. Jag har gjort immunologin den här gången, och väntar nu tvillingar i v 13.

• Tösen88
    ijo skrev 2017-08-16 16:07:59 följande:

Hur går det för er Tösen? :) Något nytt försök snart?

Idag blev det FET för oss så nu är jag ruvare igen! Hoppas så att det är vår tur nu! Kram!

Halloj där!!

Åh vad roligt att höra att du äntligen ruvar igen hur mår du? Några känningar?:) jaa hoppas verklige att det går heeela vägen denna gång, håller tummar och tår för er!!!

Nu i veckan fick vi en ny behandlingsplan och kör igång med suprecur puffandet igen den 30/8. Så preliminär äp någon gång vecka 40 om allt går som planerat. :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-08-20 16:42:05 följande:

Halloj där!!

Åh vad roligt att höra att du äntligen ruvar igen hur mår du? Några känningar?:) jaa hoppas verklige att det går heeela vägen denna gång, håller tummar och tår för er!!!

Nu i veckan fick vi en ny behandlingsplan och kör igång med suprecur puffandet igen den 30/8. Så preliminär äp någon gång vecka 40 om allt går som planerat. :)

Tog ett digitalt CB test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt, min testdag är inte förrän 1/9 och BIM är nu på lördag 26/8. Känner ingenting i kroppen! Med tanke på mitt förra tidiga MF vågar jag inte riktigt glädjas ännu. Första målen är nu att klara sig förbi bim och testdag <3

Skönt att ni har en plan och att du får komma igång snart :) Körde du långa metoden sist också?
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-08-22 09:15:06 följande:

Tog ett digitalt CB test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt, min testdag är inte förrän 1/9 och BIM är nu på lördag 26/8. Känner ingenting i kroppen! Med tanke på mitt förra tidiga MF vågar jag inte riktigt glädjas ännu. Första målen är nu att klara sig förbi bim och testdag <3

Skönt att ni har en plan och att du får komma igång snart :) Körde du långa metoden sist också?

Misstänker att du testat fler gånger nu? Eller har du lyckats "hålla" dej? :)
  • ijo
    Pitebo skrev 2017-08-27 18:44:49 följande:

Misstänker att du testat fler gånger nu? Eller har du lyckats "hålla" dej? :)

Ja, i lördags fick jag 2-3 på cb digital :) Inget blod ännu så jag hoppas det håller sig borta. Testdag på fredag. Hoppas så att den lille vill stanna denna gång!
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-08-22 09:15:06 följande:

Heeej!

Nej men åh vad roligt!! Men förstår att du är försiktig men åh så glad jag blir ändå.

Då är det testdag alldeles snart va?:)

Hoppas hoppas!!!

Japp jag körde långa protokollet förra gången med :)

Hur känner du dig? Ngr känningar?:)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-08-30 20:55:41 följande:

Heeej!

Nej men åh vad roligt!! Men förstår att du är försiktig men åh så glad jag blir ändå.

Då är det testdag alldeles snart va?:)

Hoppas hoppas!!!

Japp jag körde långa protokollet förra gången med :)

Hur känner du dig? Ngr känningar?:)

Testdag idag, det visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna nu! Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. Känner inget mer än ömma bröst, just nu önskar jag mig illamående så det känns mer på riktigt ;) VUL inbokat 28 sep.

Då har du kört igång med sprayandet igen då? Hur länge gör man det? :) Jag körde ju bara sprutor.
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-09-01 13:07:09 följande:

Testdag idag, det visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna nu! Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. Känner inget mer än ömma bröst, just nu önskar jag mig illamående så det känns mer på riktigt ;) VUL inbokat 28 sep.

Då har du kört igång med sprayandet igen då? Hur länge gör man det? :) Jag körde ju bara sprutor.

Åh grattis! Vad roligt! Var försiktigt med vad du önskar dej, är i vecka 15 imorgon, och är nu sjukskriven pga av just illamående. Hoppas du inte behöver ha denna kräkkavalkad i 11 veckor!

Skall hålla tummar och tår att allt går vägen för er!
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-09-01 13:07:09 följande:

Jaaaa!! Grattis!! Vad roligt. Förstår din oro men försök och njut av ditt plus. Grattis igen!

Jepp... Igång igen. Det håller jag på med ändå till ägglossningssprutan har jag för mig. En evighet iaf. 1 puff i varje näsborre kl 5.00, 13.00 och 21.00 varje dag..sen tar man bara 1 puff i ena näsborren ett tag.
  • ijo
    Pitebo skrev 2017-09-01 14:02:49 följande:

Åh grattis! Vad roligt! Var försiktigt med vad du önskar dej, är i vecka 15 imorgon, och är nu sjukskriven pga av just illamående. Hoppas du inte behöver ha denna kräkkavalkad i 11 veckor!

Skall hålla tummar och tår att allt går vägen för er!

Tusen tack! :) Oj vad jobbigt. När började illamående för dig? Hoppas det släpper snart! Det klart att man helst vill slippa må dåligt. Men just nu skulle jag gärna vilja må liiite illa bara så det känns mer på riktigt ;) Denna ständiga oro är så jobbig. Måste försöka hålla mig sysselsatt så tiden inte står still!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017