• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Elise39

Hej! Allt gick bra (ÄP) Totalt 10 ägg! Blev så förvånad eftersom vi endast fick 3 vid första försöket. Nu hoppas vi att ett av de är ett guldägg. :)

• Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-11 05:11:26 följande:

Hur går det för dej tösen? Börjar det dra ihop sej för ÄP snart?

Hej på dig!!

Jag puffar på med suprecuren. Har dock blivit vrålförkyld så får extra spraya med vanlig nässpray. Mycket sprayande iaf hehe.

Långt kvar till äp..nån gång v 40. Tiden segar sig fram.

Hur är det med dig?:):):)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-09-11 21:17:46 följande:

Hej! Allt gick bra (ÄP) Totalt 10 ägg! Blev så förvånad eftersom vi endast fick 3 vid första försöket. Nu hoppas vi att ett av de är ett guldägg. :)

Heej!

Oj vad roligt med så många fina ägg:) håller tummarna att det blir många fina embryon :) vet du om äggen ska befruktas via icsi eller ska de på dejt med killarna på egen maskin?:)

Fick du någon extra bedövning?

Starkt jobbat, tjejen!!!
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-13 18:49:20 följande:
    Heej!

Oj vad roligt med så många fina ägg:) håller tummarna att det blir många fina embryon :) vet du om äggen ska befruktas via icsi eller ska de på dejt med killarna på egen maskin?:)

Fick du någon extra bedövning?

Starkt jobbat, tjejen!!!
    Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)
    Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Sprayen du tar, är det som Synarella (nedreglering)
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-09-13 18:43:51 följande:

Hej på dig!!

Jag puffar på med suprecuren. Har dock blivit vrålförkyld så får extra spraya med vanlig nässpray. Mycket sprayande iaf hehe.

Långt kvar till äp..nån gång v 40. Tiden segar sig fram.

Hur är det med dig?:):):)

Åh, men den som väntar på något gott..... Väntar alltid förlänge! All denna väntan gör en ju galen. Minns allt för väl!

Jo jag har börjat må lite bättre. Kräkkavalkaden har avtagit litegran. Kan gå dagar utan att jag spyr nu. Vecka 17 på lördag.
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-13 21:24:52 följande:

Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)

Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Åh vad roligt att dem fick ut ett par! Hoppas många blev befruktade. Har ni fått veta?
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-14 05:45:09 följande:
    Åh vad roligt att dem fick ut ett par! Hoppas många blev befruktade. Har ni fått veta?
    4 av 10 blev befruktade. 3 har klarat sig och 2 av de är bra. Ruvar nu på 2 embryon!
  • Tösen88

Hej!

Okej jag förstår. Såg att du nu ruvar Grattis såhär långt :). Hur kommer det sig att ni kom fram till att sätta in 2 st?:)

Håller tummarna att de ska gosa in sig ordentligt nu!!:)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-09-14 05:45:09 följande:

Sprayar med suprecur:)
  • Tösen88

Skulle skriva här att jag sprayar med suprecur:) hamnade lite fel:)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017