• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-29 20:19:38 följande:
    Åh så kul! Visst satte ni tillbaka två? Spännande!
    Ja, det gjorde vi. Ganska nervösa för om två har fäst :)
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-10-01 21:03:14 följande:

Ja, det gjorde vi. Ganska nervösa för om två har fäst :)

Självklart finns det risker med att vänta tvillingar. Men se det så, två på en gång. Vilken lycka! <3
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-29 19:33:59 följande:
    Åh vad roligt!!!

Jätte stort grattis :)
    Tack!!!

Har du ÄP den här veckan?
  • londonivf
    Tösen88 skrev 2017-09-30 19:36:09 följande:
    Jaaa igår var vi på vul och det blev beslutat för sk stepupbehandling dvs höjning av gonalfdosen igen och äp inbokat på torsdagen 5 oktober

Åh nu hoppas vi att vi får ut ngr fina ägg och att det äntligen ska bli vår tur och få se det där strecket. Känns verkligen som att jag är den enda som aldrig kommer att plussa... :(

Bara att vänta vidare..
    Jag var inne här i gruppen i våras, men fick då missfall. Försökte på nytt precis före sommaren, då blev testet negativt. Har nu två dagar kvar till testdag på ännu en behandling, men har känt som mensvärk sedan igår. Känner mig så lågf och besviken... Rynkar på näsan 
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-10-02 20:37:03 följande:

Tack!!!

Har du ÄP den här veckan?

Japp imorgon är det dags igen. Usch nervös :-\
  • Tösen88
    londonivf skrev 2017-10-03 07:56:21 följande:

Jag var inne här i gruppen i våras, men fick då missfall. Försökte på nytt precis före sommaren, då blev testet negativt. Har nu två dagar kvar till testdag på ännu en behandling, men har känt som mensvärk sedan igår. Känner mig så lågf och besviken...  

Hej!

Åh beklagar missfallet :( har du vågat testa än?

Jag förstår din förtvivlan, denna ständiga väntan och besvikelse samt oro.

Håller tummarna att det ska bli plus på stickan!!

Har ni fler frysisar kvar?
  • Pitebo
    londonivf skrev 2017-10-03 07:56:21 följande:

Jag var inne här i gruppen i våras, men fick då missfall. Försökte på nytt precis före sommaren, då blev testet negativt. Har nu två dagar kvar till testdag på ännu en behandling, men har känt som mensvärk sedan igår. Känner mig så lågf och besviken...  

Åh misströsta inte! Jag har alltid haft som mensvärk och även ont i svanken när jag vart gravid.

Så även den här gången och jag har mitt RUL imorgon.
  • londonivf
    Tösen88 skrev 2017-10-04 13:32:26 följande:
    Hej!

Åh beklagar missfallet :( har du vågat testa än?

Jag förstår din förtvivlan, denna ständiga väntan och besvikelse samt oro.

Håller tummarna att det ska bli plus på stickan!!

Har ni fler frysisar kvar?
    Tack Hjärta
    Jag testade negativt idag. Jag har misstänkt/befarat det sedan i måndags. Vi fick två blastocyster till frysen den här gången, så jag hoppas att det är någon av dem som är vår nya guldgruva! Även om det är deppigt med all denna väntan (och jag nu hunnit fylla 39 år, så känner panik med min ålder också).
  • londonivf
    Pitebo skrev 2017-10-04 18:58:05 följande:
    Åh misströsta inte! Jag har alltid haft som mensvärk och även ont i svanken när jag vart gravid.

Så även den här gången och jag har mitt RUL imorgon.
    Stort grattis! Tyvärr var testet helt negativt idag, så jag befarade rätt... :(
  • londonivf
    Tösen88 skrev 2017-10-04 13:27:32 följande:
    Japp imorgon är det dags igen. Usch nervös :-\
    Lycka till idag!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017