• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-10-11 21:57:05 följande:

Vad kul att läsa! :) Håller tummarna nu att den fäster & stannar! <3 Hur var det sist, satte ni in blasto då också?

Tack:) förra gången satte vi först in en 2 dagars och andra gången en fryst blastis:)
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-10-11 15:42:41 följande:

Heeej! Jajemen nu är jag en ruvar igen:) vi fick tillbaka en fin blastis igår:) de 6 andra skulle kämpa vidare till idag så kommer få ett brev med info om hur många som gått att frysa in <3 tack för att du tänker på mig <3 hur är det med dig?

Spännade! Hoppas dem vill vara med en sväng i frysen allesammans. Självklart hoppas vi på blastisen ni fått igen nu men dem andra kan bli fina syskon.

Jo, får oss knallar det på. Fick veta på RUL att vi väntar en liten tjej. Och som hon bökar och stökar där inne i min mage, ibland funderar jag om hon försöker möblera om allt.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-10-12 16:57:51 följande:

Hur mår du, ijo? Vad händer för er del? :)

Hur känns det för dig nu? När har du testdag? :)

Jag mår ganska bra nu :) Gick in i v. 12 (11+0) i fredags. Det värsta illamåendet har börjat lägga sig men just nu har jag fått så ont i svanken igen. Hoppas det avtar! Är fortfarande så orolig dock. Har bokat ett privat ul på tisdag så jag hoppas så att den lille fortfarande lever <3
  • ijo
    Pitebo skrev 2017-10-12 19:40:42 följande:

Spännade! Hoppas dem vill vara med en sväng i frysen allesammans. Självklart hoppas vi på blastisen ni fått igen nu men dem andra kan bli fina syskon.

Jo, får oss knallar det på. Fick veta på RUL att vi väntar en liten tjej. Och som hon bökar och stökar där inne i min mage, ibland funderar jag om hon försöker möblera om allt.

Vad kul att det gick bra på rul, måste vara så mysigt :) Grattis till tjejen! :)
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-10-12 19:40:42 följande:

Blev bara 1 som klarade sig till frysen <3

Nej men åh en liten tjej? Så underbart <3
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-10-15 17:46:44 följande:

Hur känns det för dig nu? När har du testdag? :)

Jag mår ganska bra nu :) Gick in i v. 12 (11+0) i fredags. Det värsta illamåendet har börjat lägga sig men just nu har jag fått så ont i svanken igen. Hoppas det avtar! Är fortfarande så orolig dock. Har bokat ett privat ul på tisdag så jag hoppas så att den lille fortfarande lever <3

Vad skönt att höra. V 12 är ju jätte positivt :) du får berätta mer hur det går på tisdag sen :)
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-10-15 17:49:01 följande:

Vad kul att det gick bra på rul, måste vara så mysigt :) Grattis till tjejen! :)

Tack, vi är så spända på att få träffa henne i månadsskiftet februari/mars.

Ja det var jätte mysigt att få ligga där på britsen med byxor på och bara behöva kavla upp över magen. Skönt att inte behöva den där staven, ja ni förstår vad jag menar. Sen får man även se bebis på storbildsskärm rakt framför en. Åh ni har verkligen nåt att se framemot!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-10-15 22:34:55 följande:

Blev bara 1 som klarade sig till frysen <3

Nej men åh en liten tjej? Så underbart <3

Tack snälla, vi är överlyckliga!

Men då har ni en i frysen, det är ju bra.

När får du testa?
  • Tösen88
    Pitebo skrev 2017-10-16 11:00:09 följande:

Tack snälla, vi är överlyckliga!

Men då har ni en i frysen, det är ju bra.

När får du testa?

Åh det förstår jag. Det är ni värda efter allt slit <3

Jag har td 25/10. Långt kvar hehe
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017