• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • alade
    Rosenblad skrev 2017-06-11 11:02:53 följande:

Grattis! Dags att ansluta dig till Bf Feb 2018? :)

Tack! Jag ska spana in den. Men jag kan tänka mig att jag trivs bättre i en gravidtråd i denna del av forumet. Jag känner mig hemma med er alla som kämpar och kämpat länge.
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-11 15:18:23 följande:

Tack! Jag ska spana in den. Men jag kan tänka mig att jag trivs bättre i en gravidtråd i denna del av forumet. Jag känner mig hemma med er alla som kämpar och kämpat länge.

Okej, de förstår jag :)
  • Mjbo
    alade skrev 2017-06-11 15:18:23 följande:

Haha precis så känner jag oxå! Vill inte lämna alla man lämpat med nu sen start :D vi kanske skulle gjort en till tråd för dom som plusat nu med hjälp av ivf? :) känns som man har mest gemensamt med alla er. Alla vet vad man går igenom till att fått sitt plus <3
  • ammela
    Mjbo skrev 2017-06-11 18:41:24 följande:
    Haha precis så känner jag oxå! Vill inte lämna alla man lämpat med nu sen start :D vi kanske skulle gjort en till tråd för dom som plusat nu med hjälp av ivf? :) känns som man har mest gemensamt med alla er. Alla vet vad man går igenom till att fått sitt plus <3
    Det finns en tråd för plus med IVF våren 2017!
  • yoda90

Hej allesammans!

Håller tummarna för oss alla ! 

Vi har försökt i 3 år , friska men långsamma simmare som inte orkar ända fram.

ÄP mån 5/7 , 2 dagars odling , ET 7/6 fick återfört 1 guldägg som var perfekt sa dom (men vem säger dom inte det till? ) testdag efter midsommar 26/6. 

Min första gång , har varit gravid tidigare för många år sedan men inte kommer jag ihåg hur man kände sig då.

Sedan ruvardag 2 så har magen varit svullen, lite halv spänd. Fått lite sura uppstötningar ibland. Igår ruv3 så stack/högg det till på varje sida varannan gång i 3 minuter ungefär. Idag mår jag som vanligt och bubblig, ruvdag 4 enligt vad jag har kunnat räknat med. Jag har inga ömma bröst men tunga är dom. 

Vet inte om jag nojjar mig , men det får man =D

Någon som känt liknande? eller är det fel? 

• Villhabulle
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

Förresten Hur vet du BIM under denna period? Brukar de ens komma som bestämt under dessa omständigheter? Jag har testdag den 17e men inte kollat än. Har ingen aning känner jag när jag borde ha min mens just nu men enligt min app är den 3 dagar sen.. men testdagen är ju inte förrän på lördag.
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-11 21:43:11 följande:

Förresten Hur vet du BIM under denna period? Brukar de ens komma som bestämt under dessa omständigheter? Jag har testdag den 17e men inte kollat än. Har ingen aning känner jag när jag borde ha min mens just nu men enligt min app är den 3 dagar sen.. men testdagen är ju inte förrän på lördag.

Jag gjorde ivf i mars, visserligen utan lutinus iom att vi inte gick något embryo tillbaka. Då kom mens när den brukar, vilket är ÄL +13. Samma med misslyckad ivf för flera år sedan med exet.

Mensen kanske inte kommer som vanligt för alla när de har lutinus, men det går i alla fall att räkna med BIM ÄL+14 för att räkna ut när graviditetstester borde visa korrekt information.
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-11 21:30:51 följande:

Hej allesammans!

Håller tummarna för oss alla ! 

Vi har försökt i 3 år , friska men långsamma simmare som inte orkar ända fram.

ÄP mån 5/7 , 2 dagars odling , ET 7/6 fick återfört 1 guldägg som var perfekt sa dom (men vem säger dom inte det till? ) testdag efter midsommar 26/6. 

Min första gång , har varit gravid tidigare för många år sedan men inte kommer jag ihåg hur man kände sig då.

Sedan ruvardag 2 så har magen varit svullen, lite halv spänd. Fått lite sura uppstötningar ibland. Igår ruv3 så stack/högg det till på varje sida varannan gång i 3 minuter ungefär. Idag mår jag som vanligt och bubblig, ruvdag 4 enligt vad jag har kunnat räknat med. Jag har inga ömma bröst men tunga är dom. 

Vet inte om jag nojjar mig , men det får man =D

Någon som känt liknande? eller är det fel? 

Spännande! Låter som du kommit en bit på vägen iallafall.. kämpa på! :) 

Jag hade oxå hugg och stick under hela tiden ungefär, och sedan runt bim så hade ja rejält ont i magen i ett par dagar på nätterna. Vaknade av smärtorna på nätterna och va orolig för att nått va fel, men jag är i vecka 7 idag, fortfarande ont på nätterna, ibland så pass att jag inte kan sova.. 

ultraljud inbokat nästa vecka, den 21a, hoppas få se ett hjärta ticka så man kan lugna ner sig lite iallafall.. Just nu känns de bara omöjligt att bli gravid så jag kan inte riktigt ta in det än. 

Håller alla mina tummar åt dig, att du oxå plusar! alla symtom verkar ju vara på din sida iallafall! :)

• Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-11 21:43:11 följande:
    Jag räknar min BIM precis som vanligt, eftersom äggplock räknas som ägglossning, vilket var på min "vanliga" ägglossningsdag, så räknade jag BIM som vanligt.

Vet inte om de är rätt, men så gjorde jag iallafall :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017