• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Smultrongodis

Hej!

Är det någon som vet när Huddinge kommer stänga för sommaren? Hittar ingen information på deras hemsida?

• Mjbo
    Kv89 skrev 2017-06-09 20:02:08 följande:

Hej! Hör ni, jag har en fundering!

Hade äggplock i onsdag, alltså 2 dagar sedan idag. Har molvärk nedre delen av magen samt uppblåst, inte så där jättemycket men ja så det är jobbigt att ha en byxa som klämmer åt. Det gör mest ont då jag går, känns som att det ligger en tyngd över livmodern som guppar då jag går.. haha svårt att förklara, nån som upplevt samma?!

Sen tar jag ju lutinus nu 3ggr/dag och ut kommer ju (ursäkta) "gegga" från det som är ljusbrunt, igår mörkare brunt. Antar att det är gammal blödning från äggplocket då jag blödde endel efter det. Men blir ändå fundersam på hur länge man egentligen blöder eller som det verkar nu, komma ut gammalt blod. Nån som varit med om att det kommer ut bruna flytningar/lutinus flera dagar efter äggplocket?

Hur länge hade ni ont i magen och var ni lite uppblåsta?

Är såå rädd att det ska vara nått onormalt jag känner eller att jag ska vara överstimulerad (men mår ju inte illa och är ju inte konstant svullen om magen) så att vi inte kan göra återförande på måndag.

Jag har ont i magen och såg ut som att ja va i 6e månaden gravid i ungefär 7 dagar efter. Blödde i 2 dagar. Det är nog normalt. Men ring kliniken din om du känner sig osäker :)
  • Rosenblad

Kul att läsa om era uppdateringar :)

Jag har både igår och idag haft lite ljusbrunt i lutinus kladdet. Men jag tror det är ömma slemhinnor. Är fortfarande rädd att mensen ska komma men testar starkare positivt för varje dag som går och snart är det testdag på Tisdag. Men har inte vant mig vid tanken på att jag är gravid, känns så omöjligt. Vågar inte riktigt va glad än :S

• Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-09 23:00:12 följande:

Kul att läsa om era uppdateringar :)

Jag har både igår och idag haft lite ljusbrunt i lutinus kladdet. Men jag tror det är ömma slemhinnor. Är fortfarande rädd att mensen ska komma men testar starkare positivt för varje dag som går och snart är det testdag på Tisdag. Men har inte vant mig vid tanken på att jag är gravid, känns så omöjligt. Vågar inte riktigt va glad än :S

Samma här fast jag går in i vecka 7 idag.. Känns overkligt och omöjligt. Hoppas att man kan tro på det lite mer när man ska på ultraljud och förhoppningsvis får se ett litet hjärta ticka :)
  • Villhabulle

För varje dag som går är jag mer och mer säker att det inte åt. Det här är fruktansvärt. Svettas nu på natten och det gör jag alltid innan mens.. har ni känt av det? Satte ju in en femdagars i måndags så tänker att jag testar på måndag, ruvardag 8.

• alade
    Villhabulle skrev 2017-06-10 08:41:13 följande:

För varje dag som går är jag mer och mer säker att det inte åt. Det här är fruktansvärt. Svettas nu på natten och det gör jag alltid innan mens.. har ni känt av det? Satte ju in en femdagars i måndags så tänker att jag testar på måndag, ruvardag 8.

Jag känner mig också mer och mer säker på att det inte blivit nåt. Jag har massa saker som händer i kroppen, men de minns jag från försök med mitt ex för några år sedan och då blev det ingen graviditet. Det är bara lutinus som spökar med mig...

Jag är på RD 8 med en 3-dagars färsking. Jag funderar på att tjuvtesta, mot bättre vetande, imorgon. Det är för tidigt för att säga så mycket, men jag vill hellre se "ej gravid" före mensen kommer så att jag kan slappna av lite istället för att må som jag gör nu.
  • alade

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

• Rosenblad
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

Grattis! Dags att ansluta dig till Bf Feb 2018? :)
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

"Gravid 1-2" står det.

Åh stort grattis!!! Vilket testar du med?
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-11 14:12:06 följande:

Åh stort grattis!!! Vilket testar du med?

CB digital. Har testa med alla möjliga sorter genom åren och kommit fram till att jag inte vill ha minsta lilla risk att misstolka resultatet - alltså slippa stirra efter streck. Så nu kör jag bara med de digitala!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017