• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn
    Rosenblad skrev 2017-06-11 20:47:15 följande:

Hakar på här då! Bf 15/2. Är 28 år. Bor i Stockholm.

Testdag i övermorgon men testat positivt i över en vecka, första ivf men med 2,5 års väntan i bagaget. Även gjort två inseminationer utan resultat. Känns som man kan slappna av lite lite nu.. saker kan hända men försöker tänka att jag väntar barn och inte missfall.

Grattis och välkommen!
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-13 17:55:03 följande:

Testade idag på RD 10 med två st tvådagars Obs på eftermiddagsurin! Må nu detta inte resultera i ännu ett MF...

Grattis och välkommen till den här tråden!
  • shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-13 21:18:49 följande:

Grattis och välkommen till den här tråden!

Tack känns overkligt, jag var inne här o sneglade häromdagen....
  • stajlish
    Popetot skrev 2017-04-02 12:11:12 följande:

Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.

Men GRATTIS! Kom in i denna tråden av en händelse o såg ditt nick, minns dig från tidigare försök o trådar... va glad jag blev av att läsa detta! :) Kram
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-06-13 18:16:29 följande:

Tack Popetot och minaimaginärabarn! Jag hade en riktig dipp igår men det känns bättre idag! Läkaren var inte den trevligaste jag stött på, hon ifrågasatte i princip vad jag gjorde där, men undersökningen visade att jag hade väldigt mycket flytningar, mer än normalt, vilket antagligen beror på obalans i underlivet. Så har fått antibiotika utskrivet. Jag fick också se att hjärtat på bebisen slog och att den levde och att det fanns fostervatten. Och imorgon är det dags för RUL och om allt ser bra ut då har jag lovat mig själv att börja slappna av och njuta av graviditeten!

Skit i dryga läkaren. Jag tycker det var bra du åkte dit! Lycka till på rul. Kommer bli toppen!
  • Popetot
    stajlish skrev 2017-06-13 21:31:53 följande:

Men GRATTIS! Kom in i denna tråden av en händelse o såg ditt nick, minns dig från tidigare försök o trådar... va glad jag blev av att läsa detta! :) Kram

Tack så mycket! Vi är så glada och tacksamma. Hoppas allt är bra med dig!? Kram
  • alade

Det går framåt!

Nu ska jag nog inte behöva testa mer före TD! Känner mig mycket lugnare när jag sett att det ökar.

• Popetot
    alade skrev 2017-06-14 07:09:47 följande:

Det går framåt!

Nu ska jag nog inte behöva testa mer före TD! Känner mig mycket lugnare när jag sett att det ökar.

Vad skönt! Njut nu av att vara gravid! Jag var stenhård mot mig själv. Gjorde ett tjuvtest dagen före td och ett på td sen har jag inte gjort fler. Resonerade att jag lär märka om något händer.
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-14 07:09:47 följande:

Det går framåt!

Åh så skönt Alade! Vilken RD är du på nu, och vad ruvar du på?

Är på RD 11 här med två stycken tvådagars. Undrar när jag kan testa igen och hoppas på att det slagit över från "1-2" till "2-3". Vill dock inte noja över detta nu.
  • PetiteCherie

Hej! Har plussat efter FET med blastocyst ruvardag 9 samt idag dag 12, men jag tycker inte att plusset blir starkare. Måste man vara nojjig? Eller är det någon som är med om samma sak? Vet att nåt test har jag ju hållt urin längre såklart men idag blev det nån timme bara.

Det är två streck på Stickan men tycker inte det blir starkare. Nån som varit med om samma sak? (Och inte fått missfall) ? Tänkte om jag kan ha hoppet uppe ändå :) :/

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017