• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • shrigley
    Mickelickan skrev 2017-07-01 12:39:10 följande:

Vår ivf gick bra! Läste just dina tidigare inlägg och det låter väldigt likt mig. Jag fick ut 20 ägg, 14 blev befruktade men bara 3 klarade sig. Så jag har 2 i frysen. Jag blev överstimulerad så jag fick fragmin och pravidel, sen tar jag ju lutinus 3 gånger om dagen och intralipiddropp var tredje vecka. Enligt ivf-kliniken ska jag sluta med både fragmin och lutinus idag men vår fertilitetsutredare tycker att jag ska fortsätta till v12, hon tycker också att jag borde ha fått prednisolon men nu blev det inte så så jag hoppas det går bra utan! Vad har du fått för mediciner?

Hej MIckelickan, vilken klinik går ni på? Testar Falun och fick prednisolon, trombyl, lutinus o prasteron men så fort jag testade positivt skulle jag sluta med allting. Vilket jag gjort, men känner mig osäker på om det var rätt. Man utgår ifrån att läkarna vet men det verkar så olika från klinik till klinik. Är idag i v 6+2 och ska göra VUL nästa vecka, så nervöst.
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-01 14:21:54 följande:
    Hej MIckelickan, vilken klinik går ni på? Testar Falun och fick prednisolon, trombyl, lutinus o prasteron men så fort jag testade positivt skulle jag sluta med allting. Vilket jag gjort, men känner mig osäker på om det var rätt. Man utgår ifrån att läkarna vet men det verkar så olika från klinik till klinik. Är idag i v 6+2 och ska göra VUL nästa vecka, så nervöst.
    Åh hoppas ultraljudet går bra! Jag ska ringa på måndag och se när jag kan få tid. Jag gjorde också min ivf i Falun. Men utredning och inseminationer har jag gjort hos fertilitetplus i Stockholm. Där får jag nu intralipiddropp och hon tyckte att jag skulle fortsätta med fragmin och lutinus så jag kommer göra det! Falun tyckte inte att jag behövde prednisolon nu första försöket. Om det här försöket går åt skogen så får jag nog det nästa gång
  • Mickelickan
    Pitebo skrev 2017-07-01 13:20:22 följande:
    Jag har "bara" fått lutinus (progesteron) morgon och kväll samt en trombyl (blodförtunnande) på kvällen. Fick också fragmin vid överstimuleringen. Dock fick vi totalfrys så fick vänta en menscykel innan vi fick något tillbaka.

Bra ändå att ni får dropp, har läst mycket om det, men vår klinik verkar okuninga eller bara osäkra på detta. Vet inte vilket. Vilken klinik går ni på?
    Vi gjorde vår ivf i Falun. Jag berättade där att jag fått intralipid när vi gjorde inseminationer på fertilitetplus i Stockholm, då fick jag ett dropp direkt efter äggplocket. Vart har ni gjort er ivf?
  • shrigley
    Mickelickan skrev 2017-07-01 14:35:03 följande:

Åh hoppas ultraljudet går bra! Jag ska ringa på måndag och se när jag kan få tid. Jag gjorde också min ivf i Falun. Men utredning och inseminationer har jag gjort hos fertilitetplus i Stockholm. Där får jag nu intralipiddropp och hon tyckte att jag skulle fortsätta med fragmin och lutinus så jag kommer göra det! Falun tyckte inte att jag behövde prednisolon nu första försöket. Om det här försöket går åt skogen så får jag nog det nästa gång

Ok nästan samma då :) Går oxå nu hos FertilitetsPlus hos Marie för dropp, ska dit om 10 dagar (om nu VUL på tisdag går bra). När är din testdag? Grattis so far!
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-01 14:50:47 följande:
    Ok nästan samma då :) Går oxå nu hos FertilitetsPlus hos Marie för dropp, ska dit om 10 dagar (om nu VUL på tisdag går bra). När är din testdag? Grattis so far!
    Spännande! Jag var hos Marie igår och fyllde på med dropp. Lyckades få tid precis nu innan hon gick på semester. Så om allt går bra ska dit om 3 veckor igen! ???????? min testdag var just idag så jag lyckades faktiskt hålla mig från att testa innan ????
    Grattis till dig också! Vi håller tummar och tår ihop nu då!
  • Mickelickan
    Mickelickan skrev 2017-07-01 14:55:51 följande:
    Spännande! Jag var hos Marie igår och fyllde på med dropp. Lyckades få tid precis nu innan hon gick på semester. Så om allt går bra ska dit om 3 veckor igen! ???????? min testdag var just idag så jag lyckades faktiskt hålla mig från att testa innan ????
    Grattis till dig också! Vi håller tummar och tår ihop nu då!
    Aha... mina smileys blev massa frågetecken. Najs
  • I  väntan

Hej allihopa! Vi plussade på nationaldagen efter vårt andra ivf-försök. På måndag har vi vul och jag är så nervös inför det!! Känns som domedagen på nåt sätt...

Är i v. 8 nu.

• Popetot
    I väntan skrev 2017-07-01 17:50:27 följande:

Hej allihopa! Vi plussade på nationaldagen efter vårt andra ivf-försök. På måndag har vi vul och jag är så nervös inför det!! Känns som domedagen på nåt sätt...

Är i v. 8 nu.

Välkommen! Jag hoppas ni får se ett litet knyte på måndag. Oron inför första vul är jobbig men vilken lycka det är att få se ett litet embryo. Är det v 9 när ni ska in? Då kanske ni får se se hjärtslag. Försök tänka lugna tankar!
  • Popetot
    Pitebo skrev 2017-06-29 17:58:19 följande:

Nä, vi har blivit spontan gravida förr. Samtliga har slutat med missfall. Efter ett tag vart vi slussade till IVF.

Detta var vår första insättning. Fick en grym överstimulering efter dem plockat ut 24 ägg. Av dessa 24 vart 18 befruktade och man frös in 10 fina blastocyster. En av dessa eskimåer fick vi tillbaka den 16:e och jag plussade i söndags.

Får progesteron och blodförtunnande, och hoppas att det vill bli en bebis den här gången!

SJ? Vart gravid förr?

Detta är min första graviditet och vi väntar tvillingar.

Du verkar ha fina resultat men hoppas såklart på embryot du fått nu. Jobbigt med missfall. Kan inte föreställa mig :(
  • I  väntan
    Popetot skrev 2017-07-01 17:59:27 följande:

Välkommen! Jag hoppas ni får se ett litet knyte på måndag. Oron inför första vul är jobbig men vilken lycka det är att få se ett litet embryo. Är det v 9 när ni ska in? Då kanske ni får se se hjärtslag. Försök tänka lugna tankar!

Ska försöka vara lugn:) Är fortfarande i v. 8 på måndag, visst borde man kunna se hjärtslag då? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017