• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Sophiasophia

Här är jag gärna med.

37 år, bf 8 feb (kommer dock bli planerat snitt tidigare), barn nr 2 (har en 4-åring), bor i Nacka/ Stockholm.

Fick se ett tickande hjärta idag och ett embryo på 16mm :) Har haft små blödningar i ca en vecka vilket verkar komma från livmodertappen som är väldigt känslig och som irriterats av lutinusinförandet. Jag slipper dock DRM från och med nu. Sophiahemmet vill att man tar dem ca 3 veckor efter plus. Nu har jag ju lite ångest över att sluta tvärt, men läkaren sa att det var ok.

• Pitebo
    Popetot skrev 2017-06-29 09:17:19 följande:

Välkommen hit! Tiden känns lång i början innan man varit på vul. Sen hittar man iofs hela tiden nya orosmoment. Försök njuta :) Är detta din första graviditet?

Nä, vi har blivit spontan gravida förr. Samtliga har slutat med missfall. Efter ett tag vart vi slussade till IVF.

Detta var vår första insättning. Fick en grym överstimulering efter dem plockat ut 24 ägg. Av dessa 24 vart 18 befruktade och man frös in 10 fina blastocyster. En av dessa eskimåer fick vi tillbaka den 16:e och jag plussade i söndags.

Får progesteron och blodförtunnande, och hoppas att det vill bli en bebis den här gången!

SJ? Vart gravid förr?
  • shrigley
    Hunny B skrev 2017-06-29 09:29:01 följande:

Kopierar in bf-listan här eftersom jag skrivit fel datum innan och ni som är nya kanske vill skriva in er:

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

Jag återkommer när jag varit på VUL på tisdag 4/7, är då i v 6+5. Vågar inte skriva mig på listan innan dess...
  • Lillflickan

Har varit på VUL idag men fick något oklart resultat. Hon hade svårt att få bra bild och sa att det var lite för tidigt. Fick ingen bra bild att mäta men fick vecka 6+0 på den taskiga bild hon fick så hon tyckte det stämde. Troligtvis såg vi hjärtat slå men hon vågade inte säga säkert. Ny tid om 7-10 dagar.

Har mått väldigt dåligt de senaste tre dagarna, så jag hoppas det blir positivt vid nästa VUL så det är värt det.

• shrigley
    Lillflickan skrev 2017-06-30 14:11:57 följande:

Har varit på VUL idag men fick något oklart resultat. Hon hade svårt att få bra bild och sa att det var lite för tidigt. Fick ingen bra bild att mäta men fick vecka 6+0 på den taskiga bild hon fick så hon tyckte det stämde. Troligtvis såg vi hjärtat slå men hon vågade inte säga säkert. Ny tid om 7-10 dagar.

Har mått väldigt dåligt de senaste tre dagarna, så jag hoppas det blir positivt vid nästa VUL så det är värt det.

Men låter ju ganska bra, eller? Jag är glad om de ögt ser NÅGOT, har ju lite dålig erfarenhet av just det här steget.. Det är tidigt att kolla nu, jag kommer inte vara mkt längre gången på tisdag (6+5). Bra att checka igen, det får man väl göra i vårt fall när man kollar så tidigt?

Var går du, VUL också i Falun?
  • Lillflickan

Nej inte i Falun, hemma på privatkliniken. Men det blir sjukhuset nästa gång på remiss. Jag känner mig ganska säker på att det är bra. Men det hade varit skönt om hon hade varit lite säkrare.

• Mickelickan

Hallå alla ivf-krigare! Jag plussade idag efter min första ivf, på ruvardag 13. Starkt plus! Såå glad men också sjukt rädd och orolig såklart. Vi har försökt i 5 år. 4 missfall och 4 inseminationer som inte blev nåt... helt oförklarligt barnlösa. Det är så intressant att läsa om era upplevelser! <3

• Pitebo
    Mickelickan skrev 2017-07-01 09:37:12 följande:

Hallå alla ivf-krigare! Jag plussade idag efter min första ivf, på ruvardag 13. Starkt plus! Såå glad men också sjukt rädd och orolig såklart. Vi har försökt i 5 år. 4 missfall och 4 inseminationer som inte blev nåt... helt oförklarligt barnlösa. Det är så intressant att läsa om era upplevelser! <3

Åh, det är nästan som.om.iag själv berättar! Bars att vi aldrig körde med inseminationer!

Hur gick ert IVF, fick ni nåt till frysen? Några mediciner den här gången?
  • Mickelickan
    Pitebo skrev 2017-07-01 11:54:39 följande:
    Åh, det är nästan som.om.iag själv berättar! Bars att vi aldrig körde med inseminationer!

Hur gick ert IVF, fick ni nåt till frysen? Några mediciner den här gången?
    Vår ivf gick bra! Läste just dina tidigare inlägg och det låter väldigt likt mig. Jag fick ut 20 ägg, 14 blev befruktade men bara 3 klarade sig. Så jag har 2 i frysen. Jag blev överstimulerad så jag fick fragmin och pravidel, sen tar jag ju lutinus 3 gånger om dagen och intralipiddropp var tredje vecka. Enligt ivf-kliniken ska jag sluta med både fragmin och lutinus idag men vår fertilitetsutredare tycker att jag ska fortsätta till v12, hon tycker också att jag borde ha fått prednisolon men nu blev det inte så så jag hoppas det går bra utan! Vad har du fått för mediciner?
  • Pitebo
    Mickelickan skrev 2017-07-01 12:39:10 följande:

Vår ivf gick bra! Läste just dina tidigare inlägg och det låter väldigt likt mig. Jag fick ut 20 ägg, 14 blev befruktade men bara 3 klarade sig. Så jag har 2 i frysen. Jag blev överstimulerad så jag fick fragmin och pravidel, sen tar jag ju lutinus 3 gånger om dagen och intralipiddropp var tredje vecka. Enligt ivf-kliniken ska jag sluta med både fragmin och lutinus idag men vår fertilitetsutredare tycker att jag ska fortsätta till v12, hon tycker också att jag borde ha fått prednisolon men nu blev det inte så så jag hoppas det går bra utan! Vad har du fått för mediciner?

Jag har "bara" fått lutinus (progesteron) morgon och kväll samt en trombyl (blodförtunnande) på kvällen. Fick också fragmin vid överstimuleringen. Dock fick vi totalfrys så fick vänta en menscykel innan vi fick något tillbaka.

Bra ändå att ni får dropp, har läst mycket om det, men vår klinik verkar okuninga eller bara osäkra på detta. Vet inte vilket. Vilken klinik går ni på?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017