• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Popetot
    I väntan skrev 2017-07-01 19:18:43 följande:

Ska försöka vara lugn:) Är fortfarande i v. 8 på måndag, visst borde man kunna se hjärtslag då? Vilken vecka är du i?

Jag tror att ni ska kunna se det då. Vi hade vårt vul i v 9 och såg utan problem. Vi går in i v 23 på måndag så lite mer än halvvägs :) Håller mina tummar på måndag.
  • ammela
    I väntan skrev 2017-07-01 19:18:43 följande:
    Ska försöka vara lugn:) Är fortfarande i v. 8 på måndag, visst borde man kunna se hjärtslag då? Vilken vecka är du i?
    Vi såg hjärtslag på 8+3!
  • Pitebo
    Popetot skrev 2017-07-01 18:02:33 följande:

Detta är min första graviditet och vi väntar tvillingar.

Du verkar ha fina resultat men hoppas såklart på embryot du fått nu. Jobbigt med missfall. Kan inte föreställa mig :(

Åh tvillingar! Vad spännande! När har du bf?

Ja missfall är ett jävla otyg på ren svenska!
  • Pitebo
    Mickelickan skrev 2017-07-01 14:39:13 följande:

Vi gjorde vår ivf i Falun. Jag berättade där att jag fått intralipid när vi gjorde inseminationer på fertilitetplus i Stockholm, då fick jag ett dropp direkt efter äggplocket. Vart har ni gjort er ivf?

Vi går i Umeå. Vilket skall vara en systerklinik till Falun. Men det känns som att Falun har mer koll på det här runt missfall..

Vi får hålla tummarna åt varandra den här gången helt enkelt!
  • Popetot
    Pitebo skrev 2017-07-01 22:50:37 följande:

Åh tvillingar! Vad spännande! När har du bf?

Ja missfall är ett jävla otyg på ren svenska!

Ja det känns riktigt häftigt. Vi har bf 5/11. Får se om de vill stanna så länge.
  • shrigley

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

• Pitebo
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Åh nej! När har du tid på VUL på din klinik?
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-02 05:07:31 följande:

Åh nej! När har du tid på VUL på din klinik?

På tisdag. Men jag är nu helt beredd på det värsta. Tycker ju också att symptomen helt klingat av, jag känner igen allt detta från förea gången. Var precis samma story. Tidigt plus, det stiger men aldrig till 3+, sen är det MF eller ofostrig graviditet. Varför händer detta alltid mig?!!
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Åh nej. Jag förstår att du förbereder dig på det värsta. När man har varit med på många svängar så tappar man det lilla hopp man har ganska fort. Jag håller ändå tummarna för ett mirakel och hoppas ultraljudet går bra!
  • Lillflickan

Shrigley, jag håller tummarna att det bara är lite segt i starten för dig. Det är bara ett par dagar till tisdag (även om det känns som lååånga dagar). Försök hålla ut tills dess. Och sluta testa, du blir bara nervös. Försök distrahera dig med nåt annat. Ut i solen och njut av sommaren.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017