• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Lillflickan

Längtar också till semestern. Bara ta det lugnt och koppla av. Kunna vila om jag mår dåligt eller är trött. Ska bli skönt. Känner att jag redan är i semestermode..

• alade
    Lillflickan skrev 2017-06-26 14:53:59 följande:

Längtar också till semestern. Bara ta det lugnt och koppla av. Kunna vila om jag mår dåligt eller är trött. Ska bli skönt. Känner att jag redan är i semestermode..

Har du länge kvar?

Just nu hade jag gärna haft mer än 2 veckors semester faktiskt. Visst har jag kvar till höst/vinter sen, men jag är så trött att jag inte fattar hur jag ska kunna jobba sen. Hoppas att det ska bli bättre snabbt.
  • Lillflickan

Jag jobbar denna veckan. Sen är jag ledig sex veckor! Hoppas jag kan koppla av. Stressigt på jobbet.
    Två veckor var inte mycket. Du får koppla av effektivt :)

• Popetot

Hej hej! Hoppas alla haft en fin midsommar! Igår var vi på tul och fick se pyrena igen. Flickan växer så det knakar. Pojken är fortfarande mycket mindre men följer sin egen kurva i vart fall. På eftermiddagen var jag hos BM och fick lyssna på deras hjärtljud. Så mäktigt! Riktigt häftig dag igår :) Nu har vi vågat oss på att beställa barnvagn också. Längtar till hösten och att få möta våra små.

• Lillflickan

Oh vad skönt att allt är som det ska! Mysigt att höra hjärtljud. Stort steg att beställa barnvagn. Känns det mer verkligt?

Längtar tills jag kan känna att det är någon där inne. Tiden innan är olidligt nervös.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-27 10:54:08 följande:

Oh vad skönt att allt är som det ska! Mysigt att höra hjärtljud. Stort steg att beställa barnvagn. Känns det mer verkligt?

Längtar tills jag kan känna att det är någon där inne. Tiden innan är olidligt nervös.

Ja vi är lättade. Var lite oroliga över storleksskillnad innan men barnmorskan verkade jättelugn igår.

Skönt med barnvagnen. Behövde nog den knuffen för jag har knappt vågat tänka framåt.

Jag har börjat lita på att det jag känner i magen faktiskt är bebisarna. Härligt :)
  • Hunny B
    Popetot skrev 2017-06-27 10:20:21 följande:

Hej hej! Hoppas alla haft en fin midsommar! Igår var vi på tul och fick se pyrena igen. Flickan växer så det knakar. Pojken är fortfarande mycket mindre men följer sin egen kurva i vart fall. På eftermiddagen var jag hos BM och fick lyssna på deras hjärtljud. Så mäktigt! Riktigt häftig dag igår :) Nu har vi vågat oss på att beställa barnvagn också. Längtar till hösten och att få möta våra små.

Vad kul det måste ha varit att få se bebisarna igen! Och skönt att allt verkar bra. Barnvagn har vi inte bestämt oss för vilken vi ska ha än, skulle inte våga beställa riktigt än heller tror jag, men skönt att ha det gjort. Med tvillingar är det ju större risk att de kommer tidigare än planerat. Det kan säkert vara lite leveranstid också? Vi har bara vågat köpa barnkläder ännu, det är ju lite rea nu så jag har köpt på mig lite.
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-06-27 10:20:21 följande:

Vilken grej det måste vara att få se dem på skärmen. Kan inte föreställa mig. Ska på första VUL om en vecka o hoppas såå kunna se nånting då..
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-06-27 12:40:40 följande:

Vad kul det måste ha varit att få se bebisarna igen! Och skönt att allt verkar bra. Barnvagn har vi inte bestämt oss för vilken vi ska ha än, skulle inte våga beställa riktigt än heller tror jag, men skönt att ha det gjort. Med tvillingar är det ju större risk att de kommer tidigare än planerat. Det kan säkert vara lite leveranstid också? Vi har bara vågat köpa barnkläder ännu, det är ju lite rea nu så jag har köpt på mig lite.

shrigley skrev 2017-06-27 13:22:39 följande:

Vilken grej det måste vara att få se dem på skärmen. Kan inte föreställa mig. Ska på första VUL om en vecka o hoppas såå kunna se nånting då..

Det ör underbart att se dem varje gång. Vi är bortskämda att få se dem så ofta då vi är så övervakade. V 22 nu och redan gjort 5 ul. Ang barnvagn så kan det vara lite leveranstid. Skulle något gå galet (ta i trä) så får man pengarna tillbaka. När var ditt vul, shrigley? Det ska nog gå bra!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017