• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-07-28 13:45:13 följande:

Det var bara lite och nu kommer det bara lite på pappret när jag torkar mig. Inbillar mig att det känns som om mensvärk är på väg, men vet inte om det är inbillning eller inte. Blir tokig. Mannen hävdar att det inte hjälper att ligga och tycka synd om sig själv eller springa på toaletten och kolla. Kanske får gå och bada fötterna i havet i stället.

Kub är onsdag om två veckor. Sista semesterveckan.

Hur har det gått? Jag åkte till gynakut v 15 för en liten blödning men allt var bra även om de inte kunde se vart den kom ifrån. Man är ju mer lättblödande under graviditet. Är det färskt blod? Jag hoppas det är falsk larm och att allt ser fint ut på kuben! Kramar!
  • Lillflickan

Kom lite brunt igår och det kändes som mensvärk var på gång, men kanske inbillade mig. Inget mer färskt blod har kommit och känner inte mensvärkskänsla längre. Hoppas, hoppas det slutar och går bra.

• Lillflickan

Usch, nu kom det lite till. Men inte lika mycket. Det kändes ju bättre igår. Nu blir jag nervös igen.

• Tino
    Lillflickan skrev 2017-07-30 08:09:07 följande:

Usch, nu kom det lite till. Men inte lika mycket. Det kändes ju bättre igår. Nu blir jag nervös igen.

När jag blödde och var inte på akuten så sa läkaren att det kan komma blod i några dagar och att jag inte skulle oroa mig. Hoppas.det inte är någon fara för sig också. Finns det möjlighet att göra privat ultraljd där du bor? Kanske kan vara en idé om du är mycket orolig. Styrka till dig.
  • Lillflickan

Jag får väl se hur det utvecklar sig. De kan ju ändå inget göra. Och bara för att det ser bra ut om man tittar idag är det ju inga garantier. Om det fortsätter kanske jag ringer gyn och ser om jag de kan se vad som händer. Annars har jag ju kub nästa onsdag. Då lär jag ju få veta.

• Lillflickan

Tack förresten för ert stöd och jag ber om ursäkt för att jag sprider min oro i tråden. Bara så skönt att dela med någon och få stöd. Tack!

• Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-30 11:06:20 följande:

Tack förresten för ert stöd och jag ber om ursäkt för att jag sprider min oro i tråden. Bara så skönt att dela med någon och få stöd. Tack!

Det är väl ändå skönt att ventilera sin oro nånstans. Hoppas verkligen det går bra!
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-30 11:06:20 följande:

Åh håller tummarna för att det bara är något ofarligt såklart. Har inte varit inne här på ett tag. Är det nu på onsdag du har KUB:en?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017