• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Lillflickan

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det kom blod nu. Det får inte vara missfall. Det går inte. Jag klarar det inte. Det får inte ha gått så långt och sen gå fel. Jag orkar det inte.

• Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-28 06:01:18 följande:

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det kom blod nu. Det får inte vara missfall. Det går inte. Jag klarar det inte. Det får inte ha gått så långt och sen gå fel. Jag orkar det inte.

Nej!! Hur mycket? Har du ont?
  • Lillflickan

Bara några droppar ner i toaletten och lite på pappret. Orolig att livmodern drar ihop sig, men vet inte om det är verklighet eller inbillning. Har inte ont men inbillar mig att det känns lite ibland. Vet inte vad som är verkligt och vad som är inbillning.

• Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-28 07:21:45 följande:

Bara några droppar ner i toaletten och lite på pappret. Orolig att livmodern drar ihop sig, men vet inte om det är verklighet eller inbillning. Har inte ont men inbillar mig att det känns lite ibland. Vet inte vad som är verkligt och vad som är inbillning.

Hoppas verkligen att det inte är det värsta tänkbara. Ska du ringa och kolla om fickan åka in på koll?
  • Tino
    Lillflickan skrev 2017-07-28 07:21:45 följande:

Vilken vecka är du i? Jag har hitills blödit i två omgångar, först i v 6-7 och sedan kring v 11. Första gången åkte jag till akuten pga misstänkt utomhavandeskap. Allt såg bra ut. I v 11 kom det bara några droppar så det var nog bara irriterade slemhinnor. Blöda tidigt är vanligt sägs det. Så det behöver inte vara kört. Skulle du kunna ringa kliniken du gjort ivf på för att höra om du kan komma in på kontroll? Håller mina tummar.
  • Lillflickan

Ringde gyn men det var fullt för idag i telefonkön. Har ringt barnmorskan som förhoppningsvis ringer upp.

• Lillflickan

V 11 är jag i. Såg hjärtaktivitet i V 9. Usch, klamrar mig fast vid halmstråt att allt är som det ska och det bara är något tillfälligt. Men hoppet känns väldigt skört. Så orolig att det är att moderkakan inte fungerar nu när den ska ta över och att det går snett.
    Väntar på att barnmorskan ska ringa. Men antagligen är det ändå bara att vänta som gäller.
    IVF-kliniken är både långt borta och stängd.

• Lillflickan

Bara att vänta. Om det kommer mycket kan jag ringa gyn-akuten. Ja, det är väl inte så mycket att göra åt vilket det nu är. Men plötsligt känns KUB-ultraljudet väldigt långt bort.

• Tino
    Lillflickan skrev 2017-07-28 11:38:14 följande:

Bara att vänta. Om det kommer mycket kan jag ringa gyn-akuten. Ja, det är väl inte så mycket att göra åt vilket det nu är. Men plötsligt känns KUB-ultraljudet väldigt långt bort.

Har du blödit mycket? Har det kommit mer? Hoppas det slutade och var som min blödning i ungefär samma vecka. Lite rött på pappret men inte ont, mer än växtvärk. Sjukhuset ville inte ta emot mig heller då. De sa att jag skulle återkomma om jag blödde mycket och klumpar och hade väldigt ont och kramper. Vilken vecka har du KUB?
  • Lillflickan

Det var bara lite och nu kommer det bara lite på pappret när jag torkar mig. Inbillar mig att det känns som om mensvärk är på väg, men vet inte om det är inbillning eller inte. Blir tokig. Mannen hävdar att det inte hjälper att ligga och tycka synd om sig själv eller springa på toaletten och kolla. Kanske får gå och bada fötterna i havet i stället.
    Kub är onsdag om två veckor. Sista semesterveckan.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017