• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn

Tappade helt skrivförmågan efter att ha läst gårdagens händelser! Jag tänker på er lillflickan och tino. Hoppas på ett mirakel för din del lillflickan, att hjärtat slår! Hoppas på att det stannar vid att det är fötterna Tino, något annat är svårt att föreställa sig!

Popetot: lycka till idag, hoppas lillkillen följer sin kurva och har tjockat på sig lite.

• shrigley

Bjuder på lite goda nyheter. Allt såg väldigt fint ut på vår KUB imorse och vi fick så bra värden det kunde bli, enligt BM, givet min ålder (snart 42): 1:1180 på båda två. Tvillingarna var också exakt lika stora och på dagen så stora som de borde vara, det känns skönt. <3

Nu håller jag tummarna för mina "medmammor" här, att allt ska gå så bra som det bara kan.

• Popetot

Härligt att allt var bra shrigley! För mig ser det också bra ut. Tvilling 2 är fortsatt -27% men följer egna kurvan bra. Flöder ligger i det normala för båda.

Håller tummarna för övriga idag!

• Pitebo

Men nej! Vad är det som händer? Vilken mardröm!

Den där sjuka oron man har ska ju bara rinna ut i sanden och ha varit helt i onödan. Det ska ju bara inte "gå fel" efter vecka tolv. Denna magiska vecka som man väntat så innerligt efter! Och när man har sett den lilla röra sej där inne.....

Kan bara försöka förstå era känslostormar just nu.

Massor med kramar

• ph8205

Här ser det bra ut

Var på TUL igår och pojken är fortfarande lite större än flickan men båda är åt det större hållet.

De ligger på +10% och +19% o beräknas väga 810gr och 875gr så är inte så konstigt att jag känner mig stor var hos BM idag o sf-måttet ligger på 28 :-P v.24+4 idag

• Lillflickan

Oh vad skönt att höra alla goda nyheter!

Jag har tyvärr inget bra att bjuda på. Blöder mer nu. Inte mycket värk än och allt kvar i livmodern. Men såg tydligt på ultraljudet själv utan utbildning att det var kört.

Skrapning i morgon eller (förhoppningsvis inte) akut i natt. De anser det för stora risker att värka ut det.

Så nu är jag helt tom mentalt. Skönt ändå att jag märker att det kommit igång så jag känner att det är kört.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-08-15 16:25:29 följande:

Jag har tyvärr inget bra att bjuda på. Blöder mer nu. Inte mycket värk än och allt kvar i livmodern. Men såg tydligt på ultraljudet själv utan utbildning att det var kört.

Skrapning i morgon eller (förhoppningsvis inte) akut i natt. De anser det för stora risker att värka ut det.

Så nu är jag helt tom mentalt. Skönt ändå att jag märker att det kommit igång så jag känner att det är kört.

Så ledsen att det blev så här. Finns inget att säga. Du får försöka att genomlida morgondagen och sen sörja. Ta hand om er nu. KRAM
  • Pitebo
    Lillflickan skrev 2017-08-15 16:25:29 följande:

Känner så med er! Har själv upprepade missfall i bagaget. Även om det inte är någon tröst just nu men vi är många som sett de där stilla, urholkade ultraljuden...
  • Lillflickan

Mitt andra missfall. Förra i V8 och detta i v13. Som tur är fick jag en son däremellan som är fyra år nu. Annars hade det känts ännu tyngre. Tre graviditeter på nio år och så två missfall. Första missfallet efter fyra års försök och 7 insättningar på ett mirakulöst eget försök. Detta efter tre år och första insättningen. Hur stor är chansen att tredje insättningen på samma klinik också fungerar, 3/3, när sex stycken på förra kliniken misslyckades. Känns hopplöst. Tur att jag har sonen. Finns risk att han blir söndergosad och blöt i natt när han kommer in till oss i natt.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017