• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • ph8205

V.23+4 med våra tvillingar Känner mig så stor redan men långt kvar <3 Längtar till vårt första TUL som är på måndag men väldigt mycket mindre till att jag börjar jobba samma dag.

Har ett väldigt fysiskt jobb och även om min tjänst bara är på 50% så står och går jag konstant, lyfter tungt och är mycket ner mot marken och jobbar o sen lyfter upp över huvudet så känns ohållbart eftersom jag får ont i rygg och fogar efter bara 15-20min gåendes ska försöka få en tid hos läkaren nästa vecka för att se vad denne säger :-/
  • Lillflickan

Pitebo, det var bara prat och blodprover. Inget lyssna på hjärtat. Domen kommer idag. Tack för att du tänker på oss! Håller tummarna för er på torsdag också.

• Pitebo
    Lillflickan skrev 2017-08-09 07:21:39 följande:

Pitebo, det var bara prat och blodprover. Inget lyssna på hjärtat. Domen kommer idag. Tack för att du tänker på oss! Håller tummarna för er på torsdag också.

Åh, förstår verkligen hur du känner. Är så nervös inför imorgon! Lycka till idag!!!
  • minaimaginärabarn
    Lillflickan skrev 2017-08-09 07:21:39 följande:

Lycka till idag!
  • Lillflickan

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)
    Tack för allt stöd!

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)

Tack för allt stöd!

Så underbart! Skönt för dig att få slappna av ett tag.
  • Popetot
    ph8205 skrev 2017-08-09 00:13:44 följande:

V.23+4 med våra tvillingar Känner mig så stor redan men långt kvar <3 Längtar till vårt första TUL som är på måndag men väldigt mycket mindre till att jag börjar jobba samma dag.

Har ett väldigt fysiskt jobb och även om min tjänst bara är på 50% så står och går jag konstant, lyfter tungt och är mycket ner mot marken och jobbar o sen lyfter upp över huvudet så känns ohållbart eftersom jag får ont i rygg och fogar efter bara 15-20min gåendes ska försöka få en tid hos läkaren nästa vecka för att se vad denne säger :-/

Fin mage! Visst fundetar man på hur mycket större man ska bli. Jag börjar också på måndag. Har normalt ett väldigt fysiskt jobb men har sagt att om jag ska kunna jobba nu behöver jag vara mer stillasittande. Känner också av foglossningar och blir lätt anfådd. V 28 nu. Känns galet att det är 3 hela månader kvar även om jag är fullt medveten om att tvillingar kan kika ut tidigt.
  • Pitebo

Tack för allt stöd!

Åh vad glädjas blir för er skull! Hoppas det går lika bra för oss imorgon!
  • Mickelickan

Tack för allt stöd!

Yey!!!! Ååååh va skönt!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017