• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)

Tack för allt stöd!

Härligt att höra, njut av det fina beskedet!
  • shrigley
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)

Tack för allt stöd!

Åh så skönt, grattis!!!! Nu kan du pusta ut lite. Ska ni göra fler tester eller allt såg bra ut?

Har KUB på tisdag 15/8, blir spännande. Jag såg tvillingarna i måndags, full aktivitet o boxande :) men nu blir det ju spännande att se resultatet från testet...känns ganska nervöst. Hoppas så att allt ska se fint ut.

Kom tillbaks till jobbet igår, tack o liv många på semester fortfarande. Jag har en stor mage redan pga twinsen, ser ut som i v 20...Berättade för min ena chef, det gick bra. Vill helst vänta till efter KUB innan jag berättar för andra kollegor, men det är svårt att dölja magen!
  • Pitebo

En liten eskimå (från FET) som både sparkar och suger på tummen!

• Lillflickan

Oh vad kul Pitebo! Så skönt att höra.

Shrigley, jag tycker också att jag ser ut att vara i v 20. Känns svårt att hålla det hemligt på jobbet. Men måste väl säga det snart ändå eftersom jag nog inte kommer jobba längre än november ut.

Träffade läkaren idag och fick ett extra ultraljud :) Så fick se den lille idag också. Har RUL inplanerat 5/9 så det är inte så jättelångt fram heller. Därefter UL ca en gång i månaden av läkaren och tid för koll och prat i samband med dessa och tätare vid behov. Det kändes som om läkaren hade en bra plan. Känner mig lite tryggare faktiskt.

• Lillflickan

Två dagar hann det kännas bättre. Nu har det runnit brunt ur mig flera gånger nu ikväll. Tack för den. Ringde gyn och ska dit i morgon och sätta mig och så ska de titta. Nu är det kört :( Hoppas allt är som det ska och de kan se varifrån det kommer. Mitt psyke klarar inte det här. Kunde det inte bara flutit på nu.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-08-11 23:49:51 följande:

Två dagar hann det kännas bättre. Nu har det runnit brunt ur mig flera gånger nu ikväll. Tack för den. Ringde gyn och ska dit i morgon och sätta mig och så ska de titta. Nu är det kört :( Hoppas allt är som det ska och de kan se varifrån det kommer. Mitt psyke klarar inte det här. Kunde det inte bara flutit på nu.

Usch då! Men brunt indikerar ju gammal blödning så det är förhoppningsvis ok. Du fick ju se tickande hjärta häromdagen. Försök att tänka lugna tankar. Vet att det är svårt. <3
  • Lillflickan

Den lever fortfarande där inne. Tappen och fostervattnet såg bra ut men det var en blödning från tappen. Hoppas allt kom ut nu så det blir lite lugnare.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-08-14 12:32:05 följande:

Inga hjärtslag idag :(

NEJ!? Kollat med ul eller doppler hos bm? Är

det säkert det är över? Jag är såå ledsen för er! <3
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017