• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-08-02 18:38:41 följande:

Inget mera blod eller ont. Vågar vi hoppas...

Så skönt! Låter positivt. Tycker du ska ställa in dig på att allt är bra. Kram
  • Tino
    Lillflickan skrev 2017-08-03 11:03:46 följande:

Mera brunt idag, inte mycket men ändå. Jag blir galen :(

Hur går det? Tänker på dig och hoppas blödningen avstannat. Kram
  • Lillflickan

Tack för att du tänker på mig. Kommer lite brunt då och då men bara ytterst lite. Pendlar mellan hopp och att det är helt kört. Men facit kommer på onsdag.
    Får man höra hjärtat på inskrivningen? Ska dit på tisdag och lite orolig att hon ska försöka och inte hitta något.
    Hur går det för dig och er andra i tråden? Har varit dåligt med uppdateringar det sista förutom mina ångestinlägg.

• ammela
    Lillflickan skrev 2017-08-05 20:50:07 följande:

Tack för att du tänker på mig. Kommer lite brunt då och då men bara ytterst lite. Pendlar mellan hopp och att det är helt kört. Men facit kommer på onsdag.
    Får man höra hjärtat på inskrivningen? Ska dit på tisdag och lite orolig att hon ska försöka och inte hitta något.
    Hur går det för dig och er andra i tråden? Har varit dåligt med uppdateringar det sista förutom mina ångestinlägg.

På inskrivningen är det tyvärr bara prat och lite tester som tas, inga kontroller av bebisen alls. Men de kanske gör en extrakoll om man haft blödningar!
  • Lillflickan

Jag vet inte om jag vill att hon kollar efter hjärtljud eller inte. Om hon inte hittar blir det jobbigt. Bättre på ultraljudet när jag kan se själv vad de ser, tror jag.
    Har varit på väg typ 100 gånger att ringa gyn och åka och kolla. Men jag är så rädd att det har gått dåligt och vill kunna fortsätta hoppas. Lite konstigt kanske. Var samma innan jag plussade, vågade inte förtidstesta och se att det var negativt.
    Men nu närmar det sig onsdag i vilket fall.

• Tino

Det är så klart helt okej att du skriver om din oro. Därför så bra med anonyma forum. Man kan älta och vara hur orolig man vill. Jag var så sjukt orolig när jag blödde. Onsdag är ju så snart. Jag håller tummarna att allt ser fint ut. Jag fick inte lyssna på hjärtljud på inskrivningen. Men det kanske kan vara olika på olika mvc. Jag känner igen det där om att man vill fortsätta hoppas och inte vilja kolla om något är fel. Jag är likadan.

Jag mår okej, men jag har blivit väldigt dålig i magen så har magknip konstant. Och jag har fått illamående igen i v 19. Jag har tom behövt gå hem tidigare från jobbet. Oron att det inte skulle gå bra på rul om ca en vecka gnager konstant. Att man aldrig kan slappna av.

• Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-08-05 20:50:07 följande:

Hoppas det går bra på onsdag! Jag kan verkligen förstå känslan att man inte vill veta om det skulle vara negativt. Jag vågade inte heller förtidstesta och jag ville nästan inte in på det tidiga ultraljudet. Men när det väl var gjort så var det ju jätteskönt att veta! Men tyvärr så försvinner ju inte oron för det. Det är ju iaf bra att det är brunt som kommer nu och inte färskt. Jag håller tummarna!!

Själv skrotar jag runt hemma och mår smått illa hela tiden, och jag vill helst bara sova. Jag börjar bli orolig att komma tillbaka till jobbet. Semestern är slut på måndag och jag vet inte hur jag ska orka!
  • Popetot

Hoppas tiden går snabbt till onsdag lillflickan. Håller mina tummar för dig!

Här går det bra. Har varit några oroliga veckor för vår del. Tvilling 2 ligger -26% i tillväxt så det har varit flödesmätningar och ctg varje vecka. Nu sist konstaterades flödet ok och han följer sin egen tillväxtkurva så vi är lite lugnare nu. Börjar känna mig tung och otymplig. Ibland tung i andningen. V 27 nu. 3 månader till känns som lång tid :)

• Lillflickan

Usch för magproblem och illamående Tino. Hoppas det blir bättre igen. Och hoppas allt ser bra ut på RUL. Tror det kommer kännas bättre efter det. Känner du några sparkar än?

Mickelickan, jag har semester nästa vecka också som tur är. Tror inte jag hade kunnat göra någon nytta på måndag. Men det kommer nog gå bra när det är dags ändå. Det går säkert bra för dig att jobba. Vad jobbar du med? Har du möjlighet att gå iväg och vila dig lite under dagen? Det svåraste är väl om man inte vill berätta för kollegorna.

Popetot, vad skönt att det verkar stå bra till med tvilling två ändå. Förstår att det var oroligt.
    Förstår om det är otympligt med två där inne. Förstår inte hur en ska få plats ens. Hur länge har du tänkt att jobba?
    Inte säkert att det blir tre månader till att vänta med tvillingar, men det är ju möjligt. Graviditet är evighetslångt!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017